کد خبر: 954580
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت خارجه تکلیف ۶۰ روز مهلت ایران به اروپا را مشخص کرده است: «اروپایی‌ها نه می‌توانند و نه می‌خواهند کاری انجام دهند.» او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، به موضع‌گیری روسیه و همچنین برخی کشور‌های اروپایی در مورد تصمیم اخیر ایران اشاره کرده و می‌گوید: «روس‌ها موضع نسبتاً منطقی در این مورد اتخاذ کردند و گفتند که مواضع ایران در این زمینه قابل درک است و حتی از امریکایی‌ها نیز به خاطر نوع رفتارشان با ایران انتقاد کردند، اما کنش برخی کشور‌های اروپایی در این زمینه منصفانه نبود آن‌ها به‌رغم تشدید فشار‌های امریکا انتظار دارند که ایران همچنان در برجام باقی بماند.»
آصفی در مورد اینکه اروپایی‌ها در مدت این ۶۰ روز چه اقدامی انجام می‌دهند، می‌گوید که: «به نظر می‌رسد اروپایی‌ها هم نمی‌توانند کاری انجام دهند و هم نمی‌خواهند اقدامی انجام دهند. تعلل کردن اروپایی‌ها در ارتباط با راه‌اندازی اینستکس بخشی از آن مربوط به ترس آن‌ها از امریکا بود و به نظر می‌رسد خود آن‌ها هم چندان دغدغه‌ای در این زمینه نداشتند. در یک سالی که از خروج امریکا از برجام می‌گذرد اروپایی‌ها اقدام جدی در مورد حفظ این توافق و تأمین منافع ایران انجام ندادند. خیلی بعید است که اروپایی‌ها در این مدت کار خاصی را انجام دهند مگر اینکه مطمئن باشند با اقدامات غیرقابل پیش‌بینی ایران مواجه خواهند شد. اگر آن‌ها چنین چیزی را احساس کنند ممکن است که جدی‌تر برخورد کنند.»
به نظر می‌رسد اروپایی‌ها چندان این را حس نکرده‌اند که با اقدامات غیرقابل پیش‌بینی ایران مواجه خواهند شد. چه آنکه اولاً از ابتدا دولت ایران مشخص کرد اگر در این ۶۰ روز اتفاق خاصی نیفتد، چه خواهد کرد و دیگر جایی برای غیرقابل پیش بینی بودن رفتار ایران باقی نماند. ثانیاً یک روز پس از سخنان رئیس جمهور حسن روحانی، اتحادیه اروپا بیانیه داد و ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
همین کاری که تا کنون کردن دولتمردا دارن فیلم بازی میکنن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار