کد خبر: 954574
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
نقد هالیوود ریپورتر بر «شبی که ماه کامل شد»
هالیوود ریپورتر نقدی بر فیلم «شبی که ماه کامل شد» منتشر کرد و به تمجید از این فیلم پرداخت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در بخشی از نقد هالیوود ریپورتر نقدی بر فیلم «شبی که ماه کامل شد» که در مجله نقد سینما منتشر شده، آمده است: «نرگس آبیار» با در هم تنیدن درام سیاسی، وقایع تاریخی، داستانی عشقی و فیلمی ترسناک در یک قصه پرتعلیق و اضطراب‌آور در فیلم «شبی که ماه کامل شد» خودش را به عنوان یکی از جذاب‌ترین استعداد‌های جدید کارگردانی در ایران تثبیت می‌کند. پس از دو فیلمی که به زوایای انسانی جنگ ایران و عراق پرداخته بودند «شیار ۱۴۳» و «نفس»، او مستقیم سراغ القاعده رفته؛ در فیلمی اُپراگونه و اغراق‌آمیز که همین برای وحشت کردن از آن کافی است وقتی بدانیم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده. رؤیایی گُلگون و رمانتیک که به خطا می‌رود؛ خطایی بزرگ و نیم ساعت پایانی آن یک فیلم ترسناک خالص است.
این فیلم در جشنواره فیلم فجر در ماه فوریه (بهمن) جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و سه جایزه بازیگری را جارو کرد و هر کجای دیگری که اکران شود نیز احتمالاً جوایزی را از آن خود خواهد کرد.
«شبی که ماه کامل شد» فیلم بی‌نقصی نیست (زاویه دید شخصیت‌ها مثل شِن صحرا جابه‌جا می‌شود که ایجاد و ساخت تعلیق را تقلیل می‌دهد و حتی زمان بیش از دو ساعته فیلم برای پرداختن کامل به صحنه‌های القاعده بسیار کم است)، اما کمبودی که در عمق فیلم وجود دارد به‌وسیله صراحت پرحرارت در فیلمسازی جبران شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار