کد خبر: 954548
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امسال ۲۵۰۰ طرح اشتغالزایی با ظرفیت ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی را در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رساند.
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: با سفر رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت به استان سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های ایرانشهر و نیک‌شهر به عنوان مناطق هدف جدید این بنیاد انتخاب و مقرر شد ۶۰۰ طرح اشتغالزایی در این دو شهر ایجاد و راه‌اندازی شود. با افزوده شدن ایرانشهر و نیک‌شهر، تعداد شهر‌های هدف‌گذاری شده در استان سیستان و بلوچستان توسط بنیاد برکت به ۱۴ شهر رسید. بر همین اساس، بنیاد برکت ایجاد ۲۵۰۰ طرح اشتغالزایی را در سال ۹۸ در مناطق محروم و روستایی این ۱۴ شهرستان هدف‌گذاری کرده است.

برای راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغالزایی بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار و بودجه از سوی بنیاد برکت در نظر گرفته شده است. این طرح‌های اشتغالزایی در قالب الگوی اقتصادی اجتماع‌محور سحاب و عمدتاً در رشته‌های دام‌داری، کشاورزی و صنایع دستی ایجاد و به بهره‌برداری خواهند رسید. دکتر محمود عسکری آزاد و هیئت همراه در این سفر، با حضور در فرمانداری شهرستان‌های ایرانشهر و نیک‌شهر ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات متنوع و گسترده بنیاد برکت در استان سیستان و بلوچستان به تبیین و تشریح طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد به ویژه طرح «سحاب» سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت پرداختند.

سال ۹۸، روز‌های خوش سیستان و بلوچستان

چند سالی است که فعالیت‌های بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان افزایش چشمگیری داشته و در همین رابطه نیز چندی پیش نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان گفته بود: «اقدامات بنیاد برکت در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌تر توسعه یافته قابل تقدیر است و باید حمایت‌های لازم از فعالیت‌های این بنیاد انجام شود. حبیب‌الله دهمرده، با اشاره به محرومیت‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: «مناطق زیادی از استان سیستان و بلوچستان از محرومیت و کمبود‌ها رنج می‌برند و فعالیت‌های بنیاد برکت می‌تواند به توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی ساکنان این مناطق کمک کند.»

وی در تشریح برخی از فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه انتخابیه خود بیان کرد: «اقدامات مؤثری توسط بنیاد برکت در حوزه‌های اشتغالزایی به‌ویژه در حوزه توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور، عمرانی و امور زیربنایی از جمله ساخت مدرسه، تکمیل و تجهیز مساجد، احداث خانه‌های بهداشت، آب‌رسانی و... در سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درآمده و در رفع محرومیت از استان مؤثر بوده است.»

حالا و با افتتاح و شروع به کار ۲۵۰۰ طرح اشتغالزایی هدف‌گذاری شده در سال ۹۸ توسط بنیاد برکت، بیش از ۷ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان فراهم خواهد شد. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سال گذشته نیز ۱۶۰۰ طرح اشتغالزایی را در استان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر ۱۲۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسانده است. حضور در شهر‌های سرباز و پیشین و بازدید از یک کشتارگاه صنعتی دام سنگین به عنوان پشتیبان طرح‌های اشتغالزایی در حوزه پرورش دام سنگین از دیگر برنامه‌های سفر رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت به استان سیستان و بلوچستان بود.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا به امروز ۳ هزار و ۸۷۸ طرح را با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال به منظور محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردمان مناطق محروم سیستان و بلوچستان در حوزه‌های اشتغالزایی و کارآفرینی، ساخت مدرسه و مسجد، احداث مرکز جامع سلامت، پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، ساخت مسکن محرومان، ارائه خدمات مالی و بیمه‌ای به ایتام و... به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
زحمات وتلاش بنیاد برای محرومیت زدایی بر کسی پوشیده نیست درخواستی از شما دارم کمکم کنید چند سالی است که به آموزش زنبورداری به جوانان سیستانی هستم شغلم معلمی است می خواستم یک مزرعه پرورش وتحقیقی در مورد زنبور عسل درست کنم زمین دارم ولی توان مالی نه...زنبورداری در سیستان سه برابر سرمایه گذاری درهمان سال اول میده..لطفا کمک کنید
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
تلفن ۰۹۱۵.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار