کد خبر: 954482
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۸
وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، از این کشور خواست به تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشد.
جوان آنلاین: وزارت خارجه روسیه شامگاه پنجشنبه (۱۹ اردیبهشت) اعمال تحریم‌های آمریکا علیه صادرات فلزات ایران را شدیدا محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه همچنین از تهران خواست از اتخاذ گام‌هایی که منجر به توقف اجرای تعهدات برجام می‌شود، خودداری کند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، مسکو همچنین از سایر طرفین خواست به تعهداتشان در ذیل توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، مسکو اقدام آمریکا برای شکست توافق هسته‌ای با ایران و خروج یک‌جانبه از این توافق و اعمال تحریم‌ها علیه تهران و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و تلاش واشنگتن برای فشار سیاسی و اقتصادی به مقام‌های ایران و ممانعت از همکاری طبیعی کشور‌ها با این کشور را محکوم می‌کند.

روسیه از آمریکا خواست گام‌هایی را که مانع تعامل کشور‌های دیگر با ایران در زمینه اقتصادی، سیاسی و تبادل تجاری می‌شود، متوقف کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه امشب خود تأکید کرد که تهران به طور کامل از عواید اقتصادی پیش‌بینی شده در توافق برجام بهره‌مند نشده است؛ این درحالی است که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و گزارش‌های چهارده‌گانه آژانس بین‌المللی اتمی این پایبندی را تأیید می‌کند.

روسیه همچنین از آژانس بین‌المللی اتمی خواست که برای طرف‌های توافق برجام نشستی برگزار کند تا راه‌های عادی‌سازی وضعیت و ترسیم نقشه راهی جهت پیش‌برد این توافق با هدف حفظ این توافق تعیین شود.

آمریکا ۱۹ اردیبهشت سال گذشته از توافق ۵+۱ با ایران خارج شد و تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرد. ایران هم در واکنش به این اقدام، دیروز چهارشنبه در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای اعلام کرد که در پاسخ به این خروج و عدم پایبندی‌های طرف‌های باقی‌مانده در توافق به تعهدات خود، از فروش مازاد اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خودداری خواهد کرد.

شورای امنیت ملی ایران همچنین اعلام کرد که اگر طی ۶۰ روز آینده اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، غنای اروانیوم را از ۳.۶۷ بالا خواهد برد و مدرن‌سازی راکتور آب سنگین اراک را متوقف خواهد کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار