کد خبر: 954479
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که یکی از مشوقان اصلی خروج آمریکا از برجام بوده، هدف دولت کنونی آمریکا از فشار حداکثری بر ایران را صراحتا مطرح کرد.
جوان آنلاین: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید که یکی از ضد ایرانی‌ترین مقام‌های دولت آمریکا است، در تازه‌ترین اظهارنظر علیه ایران مدعی شده که هدف از مواضع واشنگتن بازگرداندن تهران به میز مذاکره است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که از ابتدای آغاز به کار خود در دولت آمریکا در حال ایراد اظهارات ضد ایرانی و یکی از مشوقان اصلی دونالد ترامپ برای خارج کردن این کشور از برجام و اعمال تحریم‌های علیه ایران بوده، بامداد امروز پنجشنبه از مواضع غیرقانونی دولت آمریکا دفاع کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «تا زمانی که سران رژیم ایران تصمیم به تغییر رفتار مخرب، احترام گذاشتن به حقوق مردم ایران و بازگشت به میز مذاکره نگیرند، ایالات متحده به فشار حداکثری خود ادامه خواهد داد».

ادعا‌های بولتون در حالی مطرح شده که آمریکا علی‌رغم تعهد قبلی و امضای برجام، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی که حتی مخالفت متحدان اروپایی را هم به دنبال داشته، از این توافق بین‌المللی که مورد تایید قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم قرار گرفته، خارج شد.

پیشتر وزیر خارجه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر گفته بود که بولتون، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ولی‌عهد عربستان سعودی و، ولی عهد ابوظبی (موسوم به تیم ب) مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند.

«محمد جواد ظریف» در توییتی نوشت: «جان بولتون و تیم ب. می‌گویند که مردم ایران شایسته وضعیتی بهتر هستند؛ ولی در عین حال اعتراف کرده‌اند که به دنبال توهم خود برای تغییر نظام، مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی و حتی جنگ قرار داده‌اند»
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار