کد خبر: 954464
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
براثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی سواری پژو در محور کمربندی "شهرضا" راکب موتورسیکلت در دم جان باخت و سرنشین آن نیز مجروح شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ" حسین پورقیصری" با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت20 و 30 دقیقه شب گذشته ماموران پاسگاه پلیس راه اصفهان_ شیراز از وقوع یک تصادف فوتی در محور کمربندی "شهرضا" مطلع و بلافاصله به منظور بررسی صحنه در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه خودروی سواری پژو405 برخورد می کند که راکب موتورسیکلت براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخته و سرنشین آن نیز مجروح و روانه بیمارستان می شود.

سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه مقصر این تصادف راکب موتورسیکلت بوده است اظهار داشت: کارشناسان تصادفات عدم رعایت حق تقدم از سوی راکب موتورسیکلت را علت اصلی وقوع این تصادف عنوان کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه راکب و سرنشین موتورسیکلت کلاه ایمنی به همراه نداشتند گفت: ضربه به سر در هنگام تصادف یکی از علت های اصلی مرگ و میر موتورسواران است و تحقیقات علمی کارشناسان و تجربیات پلیس نشان می دهد اگر راکبان و سرنشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده کنند حداقل جان خود را در تصادفات از دست نخواهند داد.

با توجه به گرم شدن هوا و شرايط مساعد جوي و كثرت تردد موتورسيكلت در سطع معابر، اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان چند نکته براي استفاده ايمن و صحيح از موتور سيکلت را اعلام داشت تاموتور سواران ازحوادث ناگوار در امان باشند.

1)       جهت استفاده از موتور سيکلت بايستي راننده داراي گواهينامه موتور سيکلت و اين وسيله داراي بيمه نامه شخص ثالث و پلاک انتظامي باشد.

 2)       موتورسيكلت و دوچرخه همانند ساير وسايل نقليه ملزم به رعايت قوانين و مقررات هستند .

 3)       اينگونه وسايل نقليه بخاطر شرايط ايمني نامناسب چه بسا بايستي بيش از ساير وسايل نقليه اصل احتياط را در رانندگي مدنظر قرار دهند .

 4)       چون اصل ديدن و ديده شدن در رانندگي بسيار مهم است، به هنگام تردد در شب حتماً نور چراغها تنظيم و صحيح و سالم باشد و در ضمن نصب برچسب‌هاي شبرنگ كمك زيادي به ساير رانندگان مي‌كند تا در تشخيص آنان دچار اشتباه نشوند.

 5)       بيشتر آسيب هاي موتور سيکلت سواران از ناحيه سر و گردن بوده که ناشي از عدم استفاده از کلاه ايمني مي باشد، متاسفانه در سطح استان اصفهان بيش از نيمي از جانباختگان ناشي از تصادفات را موتور سيکلت سواران تشکيل داده اند که اگر از کلاه ايمني استفاده مي کردند قطعا جمع کثيري از آنان اکنون در آغوش خانواده بودند.

 6)       نقش والدين در بروز هنجارهاي رفتاري بسيار مهم است که اگر چنين مي شد  قطعا در رفتار ترافيکي رانندگان جوان تغيرات ملموسي را مشاهده مي کرديم؛ چه ضروري است که پدر و مادر هنگام استفاده فرزندان از موتورسيکلت حتما موارد ضروري را انجام و اجازه خروج از منزل بدون رعايت ضوابط را ندهند.

 7)       آنچه که باعث تاسف وتامل است اينکه بيشترين فراواني جانباختگان در رانندگان موتور سيکلت بين 20 تا 30 سال مي باشد که بيانگر اين است که چه تعداد از جوانانمان را از دست مي دهيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار