کد خبر: 954422
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
در بین دانشگاه‌های جامع کشور
رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۱۹ در بین دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد.

 دکتر عباس زراعت گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داده است.

وی افزود: دانشگاه کاشان در اولین دوره حضورش در این نظام رتبه‌بندی، رتبه 99 آسیا، رتبه 4 در میان دانشگاه‌های کشور و رتبه اول در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

رییس دانشگاه کاشان یادآور شد: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که از بین  2 هزار و 500 دانشگاه در کشور این رتبه را بدست آورده و این افتخار بسیار بزرگی است.

 دکتر عباس زراعت گفت: دانشگاه کاشان توانسته است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش، پژوهش، استنادات، وجهه بین المللی و درآمد صنعتی رتبه چهارم را در میان دانشگاه های کشور به خود اختصاص دهد.
در گزارش اخیر رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۱۹ پایگاه رتبه‌بندی تایمز، از جمهوری اسلامی ایران تعداد ۲۹ دانشگاه وجود داشته که چهار دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا  قرار گرفته‌اند.
روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش (۲۵)، پژوهش (۳۰)، استنادات (۳۰)، درآمد صنعتی (۷.۵) و وجهه بین‌المللی (۷.۵) بهره جسته است. با این حال در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی پس از محاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها نتایج کسب شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه‌بندی باز تنظیم می‌کند.


رتبه‌بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۱۷ دانشگاه را از ۲۷ کشور در بردارد. در این رتبه‌بندی دانشگاه Tsinghua University از کشور چین رتبه اول را در بین دانشگاه‌های آسیایی به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ به ترتیب رتبه دوم و سوم را دارند.

خلاصه رتبه‌های درخشان دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی تایمز 2019، به شرح زیر است:

نام رتبه‌بندی

رتبه جهانی

رتبه کشوری

رتبه در میان دانشگاه‌های جامع کشور

رتبه جهانی تایمز ۲۰۱۹

501-600

2

1

رتبه در میان دانشگاه‌های آسیا

99

4

1

رتبه در اثرگذاری جهانی۲۰۱۹

301 +

6

2

شهرها و جوامع پایدار

101-200

4

2

کیفیت آموزش

101-200

4

1

مشارکت در تحقق اهداف توسعه

301+

7

3

برابری جنسیتی

201-300

6

4

نوآوری و زیرساخت

201-300

8

5

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار