کد خبر: 954222
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
وزیر آموزش‌وپرورش در واکنش به پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس با اشاره اینکه در این کلیپ‌ها اغراض سیاسی کاملاً مشهود است، گفت: «از دیروز سه نفر را مامور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود.»
جوان آنلاین: سید محمد بطحایی در جلسه شورای عالی نماز در واکنش به پخش کلیپ آهنگ‌های مبتذل در مدارس اظهار کرد: امروز در دنیای آشفته و شلوغ شاهد این هستیم که مهمترین هدف دشمنان تغییر هویت فرزندان ما است هویتی که با آموزه‌های ایرانی و اسلامی عجین شده است.

وی افزود: سال گذشته در چنین ایامی "بزرگداشت مقام معلم"، رهبر معظم انقلاب اشاره ظریفی به تغییر هویت داشتند که امروز جنگ مستمر و بسیار عظیمی است که بر علیه کشور ما صورت گرفته و هدف اصلی‌اش تغییر هویت نسل جدید است.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: به کار گرفتن واژه جنگ از زبان مقام معظم رهبری کار را برای ما آموزش و پرورش‌ها جدی‌تر می‌کند و در این فضای ناجوانمردانه دشمن از هر وسیله‌ای برای پیروزی و فتح سنگر‌های خودش استفاده می‌کند که بیشترین سنگر‌ها در عرصه تعلیم و تربیت است و امیدوارم با حضور و همراهی صاحبنظران حوزه آموزش و پرورش و خارج از آموزش و پرورش، دشمن پیروز نشود.

انتشار کلیپ‌ها در فضای مجازی برای بی‌اعتماد کردن مردم به آموزش‌وپرورش

بطحایی ادامه داد: هر از گاهی شاهد هستیم دشمن به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را نگران کند و کلیپ‌ها و تصاویری در فضای مجازی پخش می‌شود که هر چه توجه می‌کنیم به این می‌رسیم که هدف اصلی ناامید کردن مردم متدین و انقلابی است.

وی با اشاره به اینکه هدف این موضوعات بی‌اعتماد کردن مردم به آموزش و پرورش و معلمان است، یادآور‌شد: اخیراً هم کلیپ‌هایی به سرعت در فصای مجازی پخش شده و نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که باعث می‌شود به این مقوله توجه بیشتری شود، باید در فرایند‌های آموزش و پرورش دقت بیشتری داشته باشیم.

کلیپ‌ها با اغراض سیاسی

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در این کلیپ‌ها اغراض سیاسی کاملاً مشهود است در ایامی که با افتخار اعلام می‌کنیم در مسابقات حفظ جز ۳۰ قرآن کریم ۲ میلیون ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و معلم شرکت کردند این افراد از همین میز و نیمکت‌ها هستند این در حالی است که سال گذشته این تعداد ۲۲۰ نفر بوده است.

بطحایی بیان‌کرد: در این فضا که معلمان بالاترین قشر در حوزه سرمایه اجتماعی هستند کلیپ‌هایی بی‌نام و نشان پخش می‌شود؛ از دیروز سه نفر از دوستان مختصص را مامور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود، زیرا اعتماد عمومی و باور مردم متدین را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: موضوع سرمایه اجتماعی بالاترین سرمایه در اختیار است امیدوارم پلیس فتا هم در این موضوع به ما کمک کند، زیرا این کلیپ‌ها بی نام و نشان هستند. تصاویر پخش شده مدرسه و معلم را تلقین می‌کند لذا حراست و بازرسی این موضوع را به ویژه موضوع اخیر را پیگیری خواهند کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: آن چیزی که بچه‌ها را می‌تواند از این آسیب‌ها مصون نگه دارد، اقامه نماز، پرداختن بیشتر به قرآن و انس با آن، تمسک به معارف اهل بیت است همچنین تنها راه نگه داشتن سلامت دانش‌آموزان و رشد آنان در فرهنگ ایرانی اسلامی اقامه نماز و تمسک به قرآن است.

وی گفت: ما اکنون در ۱۶ هزار مدرسه امام جماعت روحانی داریم که عموما مدارس پرجمعیت هستند با همکاری‌های حوزه علمیه بتوانیم این عدد را افزایش دهیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار