کد خبر: 954106
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
رئیس بنیاد مستضعفان عنوان کرد؛
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد با پرداخت تسهیلات به روستا‌ها و نیز از طریق پس انداز‌های خود مردم و کمک بنیاد علوی، ۱۳ هزار شغل در مناطق قلعه گنج، لنده و چالدران ایجاد کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد با پرداخت تسهیلات به روستا‌ها و نیز از طریق پس انداز‌های خود مردم و کمک بنیاد علوی، ۱۳ هزار شغل در مناطق قلعه گنج، لنده و چالدران ایجاد کرده است.

 

***


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، محمد سعیدی کیا در حاشیه بازدید از سه روستای محروم ملاحسن، قلعه خان و کشانک شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مشاغل با اعطای وام‌های یارانه دار به روستاییان در زمینه‌های مختلف باغداری، دامداری، کشاورزی، صنعتی و خدماتی ایجاد شده است.

 

وی افزود: طرح توان افزایی در ۷ منطقه دیگر کشور نیز از چند ماه پیش آغاز شده که به تدریج تسهیلات در گروه‌های توسعه روستایی برای راه اندازی اشتغال‌های کوچک و خانگی پرداخت می‌شود.

 

سعیدی کیا با اشاره به شعار سال رونق تولید و تلاش این بنیاد برای افزایش بهره وری از واحد‌های فعال، گفت: امکانات زیادی در کشور وجود دارد که بهره وری مناسبی ندارند و این بنیاد برای بهره وری در زمینه انسانی و امکانات؛ تلاش می‌کند.

وی همچنین از ایجاد واحد‌های اقتصادی جدید خبرداد و افزود: اراضی که قبلا قابلیت کشاورزی نداشته را شناسایی و تلاش خواهیم کرد که به طریق مختلف آن را آباد کنیم که ایجاد گلخانه‌ها و بالا بردن زمینه تولید فولاد از جمله این اقدامات است.

 

سعیدی کیا با بیان اینکه تا تولید به صورت خرد شکل نگیرد کشور به معنای واقعی آباد نمی‌شود، اظهار داشت: بعد از سخنان مقام معظم رهبری، بعد از قلعه گنج، لنده، چالدران و نیز مانه و سملقان در خراسان شمالی و ۶ نقطه دیگر کشور به دنبال استعداد‌های مختلف برای شکوفاسازی و آبادانی هستیم.

 

وی افزود: در روستا‌های شهرستان مانه و سملقان و برخی دیگر از مناطق کشور استعداد‌های بسیار خوبی وجود دارد که بستر مناسب برای مردم فراهم می‌شود تا از لحاظ کمک به صندوق‌های توسعه، آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان و... رونقی در کسب و کار آنان و نیز شکل گیری مشاغل خانگی کوچک رخ دهد.

وی با اشاره به تسهیلات سال جاری، افزود: برای هر استان ۲۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده و برای مناطقی که طرح آبادانی و پیشرفت را اجرا کنند ۱۰۰ میلیارد ریال به این رقم اضافه خواهد شد.

 

رییس بنیاد مستضعفان بیان کرد: در استان خراسان شمالی علاوه بر ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاصی استان، ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در شهرستان مانه و سملقان هزینه خواهد شد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان در این سفر از جاروبافی‌های روستای ملاحسن، کارگاه تولیدی لباس کشانک و طرح‌های گلیم بافی و تولید آبنبات روستای قلعه خان مانه و سملقان دیدن کرده و مشکلات تولید کنندگان و روستاییان این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

 

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد قرار دارد و تعداد ۱۳۶ روستا سه بخش و چهار شهر دارد که یکی از ۱۰ منطقه محروم کشور است که بنیاد مستضعفان طرح توان افزایی را در روستا‌های آن به اجرا گذارده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار