کد خبر: 954029
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ۸۰۰ هزار نفر از مردم شهر تبریز در معرض بلایای طبیعی هستند.

فریدون‌بابایی‌اقدم  در خصوص الزامات ایجاد شهرک امن در تبریز جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: آخرین طرح مصوب شهر تبریز در پایان سال ۹۵ تصویب شده است و حدود ۱.۸ میلیون نفر از شهروندان تبریز حائز مخاطرات طبیعی هستند.

وی ادامه داد: در خوشبینانه‌ترین حالت در صورت بروز سیل یا زلزله در تبریز حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم شهر تبریز در معرض بلایای طبیعی هستند.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه در دوره‌های قبلی پارک عباس‌میرزا به عنوان شهرک امن پیش‌بینی شده است، خاطرنشان ساخت: تجربیات کشورهای گذشته را بررسی کردیم، در نهایت پیشنهادی به مدیریت بحران شهرداری تبریز داده شد تا بررسی‌های لازم انجام گیرد و در نظر داریم مخاطرات طبیعی و ‌مشکلات پیش‌رو را به گوش تمام مسوولان برسانیم و در صورت بروز مشکل شهرداری تبریز مقصر شناخته نشود.

وی تصریح کرد: باید در مرحله اول شهرداری مکلف شود تا ۳۲۰ سکو موجود در پارک عباس‌میرزا توسط سازه‌های سبک آماده‌سازی شده همچنین در دیگر مناطق مکان یابی‌هایی برای احداث شهرک امن انجام شود.

بابایی‌اقدم در ادامه گفت: در بحث‌های حاشیه‌نشینی و بد مسکنی تنها راه حل تولید مسکن ایمن است، استان آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار سهمیه مسکن ایمن دارد و باید در فاصله زمانی مناسب عملیات احداث آغاز شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر