کد خبر: 954021
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
حمایت سیستماتیک از ساخت و ساز غیرمجاز
دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز تقریبا رها شده و حتی بعضا به‌صورت سیستماتیک حمایت می‌شوند.

فرج محمد قلیزاده در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز تقریبا رها شده است و حتی بعضا به‌صورت سیستماتیک حمایت می‌شوند.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در زمان اعمال تخفیف‌های موردی و فصلی از ساخت‌ و سازها همان میزان نیز برای متخلفان ماده 100 نیز اعمال می‌شود و گاها در مناطقی ساختمان‌هایی  ۵-۴  طبقه بدون رعایت کوچک‌ترین ضوابط ساخته می‌شود ولی برای مقابله با این ساخت و سازها باید شهرداری توسط مراجع ذی‌صلاح حمایت شود، ساخت و سازهای مجاز باید حمایت شوند و کسانی که ابتدایی‌ترین قوانین معماری و شهرسازی را رعایت نمی‌کنند طبق قانون برخورد شود.

قلیزاده در ادامه گفت: در گذشته در شهرها پلیس ساختمان وجود داشت که متاسفانه منحل شده است و نیاز است پلیس ساختمان مجددا تشکیل شده و به تجهیزات روز مجهز شوند تا بتوانیم در مقابل ساخت و ‌سازهای غیرمجاز بایستیم.

شهرداران مناطق در قبال ساخت و ساز غیرمجاز جریمه شوند

 غلامحسین مسعودی ریحان رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: باید مشخص شود که چگونه در مقابل ساخت‌ و ساز جای غیرمجاز وارد عمل شویم همچنین باید طرحی از طرف شورا تصویب شود که در هر منطقه‌ای که ساخت و‌ ساز غیر مجاز صورت گیرد شهردار منطقه و عوامل دخیل جریمه شوند.

وی ادامه داد: در مقابل ساخت‌ و سازهای غیرمجاز نمی‌شود مقاومت کرد، چرا که مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک نیازمند ساخت و ساز است، باید شهرداری محل‌هایی برای ساخت و ساز مهاجران در نظر گرفته تا این مهاجران در آن منطقه و شهرک نسبت به ساخت و‌ ساز اقدام کند و باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط برای این کار اعلام آمادگی کنند.

محرم محمدزاده دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ارتباط با لزوم ایجاد شهرک امن در تبریز تصریح کرد: بحث ‌در این مورد است که محل‌هایی ایجاد شود تا در صورت بروز زلزله و تخریب ساختمان‌ها به آن محل پناه ببریم.

وی ادامه داد: باید شهرکی ایجاد شود تا خانه‌هایی با استحکام بنا قوی ایجاد شود و افرادی که در این خانه‌های غیر مستحکم ساکن هستند به آن شهرک انتقال یابند.

فریدون بابایی‌اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز در مورد الزامات آزادسازی بستر و حریم مهرانه‌رود نیز گفت: شهرداری تبریز در سال‌های گذشته بستر مهرانه‌رود را کف‌سازی و ساماندهی کرده است.

وی بیان کرد: باید در بحث رهاسازی مسیر رودخانه‌ها شهرداری اقدام کند و جایی که نیاز است دیگر دستگاه‌ها نیز وارد عمل شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در هنگام بروز حوادث اقدامات ما آنچنان که باید تاثیرگذار باشد، نیست و مهرانه‌رود یکی از مکان‌هایی است که هنگام بروز سیل مشکلاتی برای شهر تبریز به‌وجود می‌آورد.

بابایی‌اقدم افزود: در بحث مهرانه‌رود دو راهکار وجود دارد اول اینکه  دبی مهرانه‌رود را افزایش دهیم و راه حل دوم آزادسازی مسیر این رودخانه از فضای سبز ایجاد شده است و پیشنهاد این است که با عمق دادن به مهرانه رود دبی این رودخانه افزایش یابد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد: احداث پل دانشجو، مسیر مترو، بیلبورد، پل بازار جواهر، آب نما پارک‌های طولی کف‌سازی‌های گسترده و مبلمان شهری و... در مسیر و بستر مهرانه‌رود احداث شده‌اند که در مواقع بروز سیل مشکل آفرین خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر