کد خبر: 953999
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
قضیه فولاد تعین‌تکلیف شود
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پروژه‌ها در بیجار به علت طولانی‌شدن زمان اجرا و افتتاح آن به طنز تبدیل شده که مصداق آن، پروژه فولاد کردستان است که مانند پروژه جاده بیجار به همدان تبدیل به یک جوک شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از بیجار، حمدالله کریمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار که در آمفی‌تئاتر دانشگاه فنی مهندسی برگزار شد، به برخی از مشکلات شهرستان بیجار اشاره و اظهار کرد: ماندن در بیجار نیازمند ابزار و امکاناتی است که مسوولان موظف به فراهم کردن آن هستند چرا که در صورت وجود مشکلات و ازدیاد روز به روز آن مردم دیار گروس در بیجار نمی‌مانند.

وی اضافه کرد: از 310 هزار سند ولادت، 89 هزار نفر آن باقی مانده و  جمعیت بیجار به 90 هزار و 300 نفر رسیده که این نشان از محرومیت شهرستان بیجار و مهاجرت مردم به علت این محرومیت‌ها است.

کریمی گفت: جدای از بحث اشتغال، مسائل دیگری هم عامل مهاجرت‌گریزی در بیجار است که امیدواریم با تلاش مدیران و مسوولان و خود مردم فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ماندن در بیجار گروس و آبادکردن این دیار عملی شود.

وی اذعان داشت: در بیجار کارهایی انجام شده اما کارهایی بر زمین مانده بسیاری هم وجود دارد که رفع آنها تلاش مدیران شهرستانی و استانی را می‌طلبد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امیدواریم سفر آینده رئیس جمهور به کردستان منجر به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عظیم پتروشیمی شود.

کریمی عنوان کرد: برخی پروژه‌ها در بیجار به علت طولانی‌شدن زمان اجرا و افتتاح آن به طنز تبدیل شده که پروژه فولاد کردستان هم مانند پروژه جاده بیجار به همدان تبدیل به یک جوک شده است.

وی اظهار کرد: شهریورماه امسال پروژه جاده بیجار ـ همدان به اتمام می‌رسد و ۸ میلیارد هم برای جاده بیجار ـ تکاب در نظر گرفته شده که به زودی آغاز و اجرایی خواهد شد.

قضیه فولاد تعین‌تکلیف شود

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهتر است هرچه سریعتر قضیه فولاد تعیین‌تکلیف شود تا از عواقب آن جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸ روستا گازرسانی شد و در سال جاری نیز ۲۸ روستا گازرسانی خواهد شد.

کریمی گفت: شرکت مخابرات نسبت به رفع مشکل روستاها در زمینه آنتن دهی موبایل توجه کنند.

ارشاد اسلامی برنامه فرهنگی شاخص برای بیجار تعریف کند

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چرا وقتی بودجه کوهستان پارک مصوب شده، میراث فرهنگی و گردشگری اقدامی انجام نمی‌دهد، موزه فرش راه‌اندازی نمی‌شود و  به چه دلیل اماکن گردشگری و باستانی شهرستان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ارشاد اسلامی حتی یک برنامه شاخص فرهنگی برای بیجار تعریف نکرده است و بودجه‌ای که ما برای برنامه‌های فرهنگی بیجار گرفتیم به شهر دیگری داده شده است.

وی ادامه داد: مدیرکل محیط زیست استان هم باید در خصوص نظارت بر واحدهای آلاینده بیشتر دقت کنند چون بعضی واحدهای آلاینده، پول سازند و متاسفانه ساخت و پاخت صورت می‌گیرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: 460 میلیون تومان برای هیئت‌ها و برنامه‌های ورزشی از وزارت ورزش و جوانان اعتبار گرفته‌ایم و اقدامات خوبی هم  در این راستا صورت گرفته است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معادن صبا نور و کیمیا معادن مالیات خود را در شهرستان دیگری پرداخت می‌کنند و متأسفانه پرونده مالیاتی آنها در بیجار نیست و این مهم باید پیگیری شود.

کریمی در ادامه گفت: وزیر نیرو برای واگذاری مدیریت سد تالوار به کردستان قول مساعد داده است چرا که درست نیست که سد تالوار در خاک کردستان باشد و مردم برای رفع مشکلاتشان در حوزه این سد، به زنجان مراجعه کنند.

وی گفت: شهر حسن‌آباد دارای معادن و سرمایه زیادی است اما مردمش محرومند و نمونه آن عدم وجود یک سالن آمفی تئاتر مناسب برای این شهر است.

به گفته کریمی، حدود ۳۰۰ میلیون برای بازسازی سالن شهید فهمیده شهر حسن آباد یاسوکند از وزیر مربوطه دریافت کرده‌ایم که به زودی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از ثبت جغرافیایی فرش بیجار، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بحث ثبت جهانی فرش دستباف بیجار توجه ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/75/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر