کد خبر: 953989
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
برگزاری مراسم تجلیل از مدال‌آوران نیرو‌های مسلح
دانشگاه علوم و فنون فارابی در شمال غرب تهران عصر شنبه میزبان مراسم تجلیل از مدال‌آوران، مربیان و مدیران ورزش نیرو‌های مسلح در سال ۹۷ بود. مراسمی که مدیران ارشد ورزش نیرو‌های مسلح و کشور از امیر سرتیپ باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح و امیر سرتیپ دوم پیمبری رئیس تربیت بدنی نیرو‌های مسلح گرفته تا شاهرخ شهنازی رئیس کمیته ملی المپیک و برخی رؤسای فدراسیون‌های ورزشی جمع شده بودند تا از زحمات و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران نظامی در سال گذشته تقدیر و تشکر کنند. مراسمی که متبرک به حضور خانواده شهدا هم بود و از چهار خانواده شهید ورزشکار محمدباقر ندری، مرتضی کارجانی، رضا رضاقلی‌لالانی و مهدی عسگری تجلیل شد.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین:
کارنامه پرافتخار در سال ۹۷
امیر سرتیپ دوم سیدکمال پیمبری، مدیر تربیت بدنی و آمادگی جسمانی ستاد کل نیرو‌های مسلح در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در ورزش در سال ۹۷، آن را سالی پرافتخار برای ورزش نظامیان عنوان کرد: «اهداف کلان سازمان را با توجه به سیاست‌های ابلاغی فرمانده معظم کل قوا در حوزه آمادگی جسمانی، تعریف کردیم و در راستای تحقق این اهداف کوشیدیم. به منظور تحقق اهداف سازمان و کسب سکو‌های قهرمانی در سطح جهان اقداماتی همچون راه‌اندازی کلینیک سلامت و آمادگی جسمانی، پایگاه‌های قهرمانی استعدادیابی، واحد ارزیابی یگانی و نظارت بر ورزش‌های رزمی را انجام دادیم.»
امیر سرتیپ دوم پیمبری در ادامه افتخارات ورزش نیرو‌های مسلح را در سال گذشته این‌طور برشمرد: «در سال ۹۷ در رشته‌های کشتی (فرنگی و آزاد) دوچرخه‌سواری، تکواندو و تیروکمان در مسابقات بین‌المللی نظامیان جهان (سیزم) شرکت کردیم. در اولین دوره رقابت‌های تیروکمان نیرو‌های مسلح که با حضور هفت تیم سال گذشته به میزبانی کشورمان برگزار شد، نظامیان ایران به مقام اول دست پیدا کردند. همچنین در سی‌و‌سومین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری سیزم در سال ۲۰۱۸ که در هلند برگزار شد، تیم نیرو‌های مسلح ایران قهرمان شد. در بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات تکواندوی نظامیان جهان ۲۰۱۸ که به میزبانی برزیل برگزار شد، به قهرمانی دست پیدا کردیم. در کشتی نیز در رقابت‌های نظامیان جهان ۲۰۱۸ در روسیه، تیم کشی آزاد و فرنگی کشورمان نایب‌قهرمان شدند.»
رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیرو‌های مسلح برنامه‌های سال جدید ورزش نیرو‌های مسلح را هم این‌طور بیان کرد: «شرکت در مسابقات رشته‌های نظامی روسیه در ۱۶ رشته که دو رشته غواصی و گشت جاده‌ای در ایران برگزار می‌شود. همچنین شرکت در ۱۴ رشته ورزشی در المپیک نظامیان جهان (سیزم) که مهرماه به میزبانی چین برگزار خواهد شد از جمله مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی ورزش نیرو‌های مسلح در سال ۹۸ است. علاوه بر این، برگزاری اردو‌های مشترک با کشور‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایمان خواهد بود.»

توجه ویژه به ورزش قهرمانی
امیر سرتیپ باقری، معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم از توجه ویژه به امر ورزش در نیرو‌های مسلح صحبت کرد: «در راستای تقویت نیرو‌های مسلح تلاش کرده‌ایم ورزش بخشی از زندگی روزمره نظامیان باشد، بر این اساس حضور در عرصه ورزش همگانی را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم. امروز یکی از شروط ترفیع و انتصاب در سطح نیرو‌های مسلح، برخورداری از آمادگی جسمانی است که برای عموم کارکنان در نظر گرفته می‌شود. همچنین رویکرد ما ورود به ورزش‌هایی است که با مأموریت‌های نیرو‌های مسلح همخوانی داشته باشد و محور تیم‌های نظامی را پایوران تشکیل می‌دهند.»
امیر سرتیپ باقری در ادامه هدف نیرو‌های مسلح رویکرد نیرو‌های مسلح در ورزش قهرمانی را این‌طور توضیح داد: «ورزش قهرمانی را به عنوان موتور محرک ورزش همگانی در دستور کار قرار داده‌ایم. در نظر داریم در سال جاری به میزبانی جمهوری اسلامی مسابقاتی را با حضور کشور‌های دوست و همسایه و محور مقاومت در رشته‌های ورزشی نظامی برگزار کنیم.»
معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح ورزش را عرصه عینیت بخشیدن به مسائل اخلاقی و ارزشی در کنار آمادگی جسمانی عنوان کرد و از رویکرد اخلاقی و فرهنگی در ورزش نیرو‌های مسلح خبر داد: «انتظار داریم در نیرو‌های مسلح اخلاق و ارزش‌ها محور باشد و ورزشکاران نیرو‌های مسلح هم پهلوان ورزشکار و هم ورزشکار پهلوان باشند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار