کد خبر: 953935
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۷
مرحله سوم توزیع کالا‌های لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بین مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان گمیشان انجام شد
سجاد مرسلی
سرويس ايران جوان آنلاين: از همان روز‌های نخست وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور بود که همه نهاد‌ها و سازمان‌های خدمت‌رسان، پای کار آمدند و در این میان همه ظرفیت شبکه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کمک به سیل‌زدگان استان به‌کار گرفته شد و توزیع کمک‌ها بین مردم نیز آغاز شد. خدمات این ستاد در چند مرحله و زمینه‌های مختلف صورت گرفت و حالا مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان از آغاز مرحله سوم توزیع کالا‌های لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بین مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان گمیشان خبر می‌دهد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از همان لحظات اولیه وقوع سیل، خدمت‌رسانی به مردم این مناطق را آغاز کرد و این خدمت‌رسانی در هشت استان سیل‌زده ادامه یافته است.
پوشش و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از تمام سیل‌زدگان کشور به یک نحو بود و همین چند روز پیش بود که رئیس این ستاد با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی ستاد در هشت استان سیل‌زده ادامه دارد، گفت: «ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی برای مردم مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند و حالا هم ۴ هزار بسته لوازم خانگی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال می‌شود.» دکتر محمد مخبر با بیان اینکه هم‌اکنون قرارگاه‌های ایجاد شده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال خدمت‌رسانی در هشت استان سیل‌زده است، گفت: «لوازم ضروری مثل پتو، چادر، آب معدنی، غذای سرد و گرم، چکمه و... به مناطق سیل‌زده ارسال شده است و ما به مردم قول داده‌ایم از لحظه حادثه تا انتها در کنارشان باشیم.» وی درباره تصمیمات مهم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده تأکید کرد: «تأمین بخشی از لوازم خانگی از دست رفته، تأمین دام‌های آسیب دیده و مهم‌ترین موضوع بحث اشتغال مردم مناطق سیل‌زده پس از بحران، از تصمیمات ستاد است.»

توزیع اقلام با کاروان شهدای مدافع شهر

حالا مرحله سوم توزیع کالا‌های اساسی و لوازم خانگی در استان گلستان آغاز شده و سیل زده‌ها می‌توانند بسیاری از اقلام از دست رفته را دوباره به دست آورده و زندگی را از سر بگیرند.
در همین رابطه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان با بیان اینکه مرحله سوم توزیع کالا‌های لوازم خانگی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بین مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان گمیشان انجام شد، گفت: «این کالا‌ها شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو، قابلمه و ظروف است که شنبه با همکاری گروه‌های جهادی همکار ستاد و به مناسبت چهلمین روز شهادت ایثاگران با نام «کاروان شهدای مدافع شهر» در شهرستان گمیشان و شهر‌های گمیش تپه، خواجه نفس و سیمین شهر و روستا‌های بصیرآباد، قرنجیگ یک، دو، سه و چهار، چارقلی، گامیشلی و ... توزیع شد.»

محمدمهدی سلمان‌زاده ادامه داد: «از مجموع ۴ هزار لوازم خانگی تهیه شده تعداد ۸۰۰ بسته اختصاص به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد که به تدریج پس از اعلام لیست از سوی کمیته امداد استان توزیع می‌شود.» وی تأکید کرد: «از جمله ویژگی‌های این مسئله می‌توان به عمل به وعده‌های داده شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تسریع در تهیه و توزیع لوازم زندگی و نگاه به نیازمندان واقعی اشاره کرد.»

افتتاح ۱۸۸۶ طرح اشتغالزایی در خوزستان

کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام به سیل‌زدگان در تمام استان‌های سیل‌زده ادامه دارد به طوری‌که رئیس این ستاد از افتتاح یک‌هزار و ۸۸۶ طرح اشتغالزایی برکت در استان خوزستان خبر داده است. این خبر در زمان سفر محمد مخبر به استان خوزستان و همزمان با اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به مردم شریف سیل‌زده این استان منتشر شد که یک‌هزار و ۸۸۶ طرح اشتغالزایی برکت با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۸۴ میلیارد ریال و با ظرفیت ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی نیز در این استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید. این طرح‌های اشتغالزایی در قالب مدل اقتصادی اجتماع‌محور سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغالزایی برکت) و در روستا‌های ۳۲ شهرستان استان خوزستان، از جمله دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، باوی، خرمشهر، شادگان، هندیجان، شوش، شاوور، اندیمشک، شوشتر، گتوند، ایذه، آغاجاری، رامهرمز، میداوود، امیدیه، بهبهان، کارون و... ایجاد شده است.

لازم به ذکر است این تعداد طرح اشتغالزایی در رشته‌هایی همچون پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، کشاورزی، صنایع دستی، و... راه‌اندازی شده است. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم‌چنین در سفر خود به این استان ۴ هزار و ۲۳۷ پروژه عمرانی بنیاد برکت را نیز با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال، افتتاح کرد. این پروژه‌ها شامل ساخت مسکن محرومان، مرکز و کلینیک درمانی، خانه بهداشت، مدرسه، مرکز فرهنگی مذهبی، کتاب‌خانه، آب‌رسانی، راه‌سازی و بهسازی روستا می‌شود. از جمله پروژه‌های عمرانی برکت که در این سفر افتتاح و به بهره‌برداری رسید، می‌توان به مشارکت در ساخت ۴ هزار واحد مسکن برای محرومان، با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اشاره کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار