کد خبر: 953901
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
جشن ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در شهرستان نمین استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جشن ملی مدارس عاری از پوسیدگی دندان در نمین که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان کار مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش است که با زیر پوشش بردن تمام دانش‌‌آموزان پایه ششم این طرح را با و موفقیت در استان در حال اجرا داریم.

ناصری با ابراز خرسندی از انتخاب نمین به عنوان شهرستان پایلوت اجرای طرح مداررس عاری از پوسیدگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام دانش‌آموزان این شهرستان زیر پوشش قرار گرفتند به طوری که در این زمینه بیش از 50 هزار خدمات بهداشت دهان و دندان در این شهرستان به دانش‌آموزان ارائه شده است.

وی از اجرای موفق طرح‌های مشترک وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و بیان کرد: طرح سفیران سلامت با همکاری همکاران علوم پزشکی اردبیل در حال اجراست که در این طرح 32 هزار نفر دانش‌آموز با عضویت در سفیران سلامت نسبت به ترویج تغذیه سالم و نکات بهداشتی در و درمانی در مدارس اقدام می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان قدامات کشیدن، پر کردن، عصب‌کشی و وارنیش فلوراید برای جامعه تحت پوشش دانش‌آموزان اجرایی شد که در گام بعدی این طرح در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

ناصری گفت: 403 مدرسه مروج سلامت در اردبیل مطابق با استانداردهای بهداشتی شناسایی شدند که در 93 مدارس طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان با وارنیش فلوراید انجام شده است.

در ادامه این مراسم معاون امور بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برگزاری چنین مراسماتی را در کشور نشانگر بهبود شاخص‌های سلامتی اعلام کرد و گفت: در سنین 35 تا 50 سال قریب به 13 دندان خراب پایش شده است که این نشان می‌دهد شاخص بهداشت دهان و دندان مناسب نیست.

علیرضا رئیسی بیان کرد: در سنین 12 سال 3.2 دندان پوسیده گزارش شده است که ما را بر آن داشت تا با اجراری طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در کنار مدارس مراقبت‌های کودکان زیر سه سال را نیز با همکاری مادران شروع کنیم.

وی گفت: یک میلیون و 200 هزار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند که تاکنون بالغ بر 700 هزار نفر از این طرح استفاده کرده‌اند که 60 درصد جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر