کد خبر: 953872
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
اصفهان آماده حضور سرمایه گذاران برای بناهای تاریخی است و سه اثر تاریخی سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده است و 24 اثر دیگر پس از بررسی تعیین کاربری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص آخرین وضعیت واگذاری آثارتاریخی به بخش خصوصی در استان، اظهار کرد: واگذاری آثار تاریخی در دو قالب انجام می‌پذیرد؛ یکی از قالب‌ها صندوق احیا است که بناها، خانه‌ها و کاروانسراها را با مصوبه دولت به بخش خصوصی واگذار می‌کند، البته این اتفاق بر اساس کارشناسی انجام خواهد شد.

فریدون الهیاری افزود: قالب دیگری که این واگذاری‌ها بر اساس آن رخ می‌دهد ماده 27 است که در آن مشخص شده است که پروژه‌ها به دو سطح ملی و استانی تقسیم و پس از تعیین کاربردی برای آن بنا واگذاری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس صندوق احیا دو کاروانسرای گز و جهاد آباد و خانه تاریخی بخردی واگذار شده است. همچنین 24 بنا در سطح استان در ماده 27 در حال تعیین کاربری هستند تا واگذار شوند که اکثر آنها خانه تاریخی هستند، اما حمام و کاروانسرا نیز در میان آنها وجود دارد.

الهیاری با بیان اینکه فرآیندهای واگذاری به دلیل جدید بودن امر، کمی کند است، اما واگذاری‌ها انجام می‌پذیرد، تصریح کرد: به جز بناهای شاخص، سرمایه‌گذاران می‌توانند برای این موضوع وارد شوند و اصفهان از این نظر ظرفیت بالایی دارد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار