کد خبر: 953808
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
رضا خدری نویسنده این کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب، توسط سردار شکارچی معاونت فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار علی ناظری و هیات همراه در غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت
کتاب "خرمشهر نمی‌میرد" که به قلم رضا خدری از خبرنگاران دوران دفاع مقدس نگاشته شده به ایستادگی و مقاومت جانانه مردم خرمشهر می‌پردازد و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.
نام خرمشهر به دلیل مبارزات و مقاومتش در برابر تجاوز رژیم بعث عراق و جانفشانی مردمانش که با چنگ و دندان خرمشهر را از اسارت آزاد ساختند در برگ‌های زرینی بر دفتر تاریخ می‌درخشد.
رضا خدری نویسنده کتاب خرمشهر نمی‌میرد این کتاب را در ۳۵ عنوان با محوریت حماسه مردم این شهر از پیروزی انقلاب اسلامی تا آزاد سازی خرمشهر تالیف کرده است.
مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر از دیگر بخش‌های این کتاب است و پس از آن عناوینی، چون وقتی جهان آرا گریه می‌کرد و خرمشهر در روز‌های حساس مقاومت برای خواننده بازگو می‌شود.
در بخش مسجد جامع خرمشهر، نقش این مسجد در دوران دفاع مقدس و در روز‌های مقاومت مردم این دیار بررسی می‌شود.
شکست طرح پیروزی برق آسا و پیشنهاد آتش بس، هجوم دشمن از سه محور در ۸ و ۹ مهرماه سال ۵۹، جنایت دشمن در محله هیزان و نقش فداییان اسلام از دیگر بخش‌های مهم این کتاب است.
در ادامه کتاب خرمشهر نمی‌میرد، عناوینی، چون ادامه درگیری و ورود دشمن به شهر و مقاومت ده روزه از ۱۱ تا ۲۱ مهر ۵۹ مطرح می‌شود.
در بخش دیگری از کتاب مقاومت مردم خرمشهر در جای جای این شهر، چون محور پادگان دژ و جاده کمربندی، کوی طالقانی، جنوب خیابان چهل متری، محور بندر مطرح می‌شود.
در صفحه ۱۴۶ کتاب خرمشهر نمی‌میرد، به نحوه شهادت درد مندانه حجت الاسلام شریف قنوتی پرداخته شده است.
در صفحات پایانی این کتاب ادامه مقاومت و جنگ خانه به خانه و تن به تن مردم ایثارگر خرمشهر و و ضعیت دشمن مطرح می‌شود.

در بخش پایانی کتاب به حماسه آزادسازی خرمشهر پرداخته شده است.
خرمشهر سرانجام پس از ۵۷۵ روزاشغال، در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس آزاد شد. امام (ره) در همان روز به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد.
رضا خدری که در آن دوران به عنوان خبرنگاربه خرمشهر اعزام شده بود رشادت‌های رزمندگان و مردم مظلوم آن شهر را در این کتاب ثبت کرده است.
در صفحات پایانی این کتاب تصاویری از حضور نویسنده و رزمندگان در دوران دفاع مقدس به چشم می‌خورد. از این نویسنده از سال ۱۳۶۲ تا امسال ۲۸ عنوان کتاب در زمینه‌های دفاع مقدس، ناهنجاری‌های اجتماعی، حاشیه نویسی، بافت‌های فرسوده، اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار شهری، تاریخی، خلیج فارس، ناسیونالیسم نفتی و .. چاپ و منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار