کد خبر: 953781
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با برگزاری همایش تجلیل از معلمان 412 نفر از منتخبان فرهنگیان در مناطق و نواحی استان اردبیل در قالب این همایش تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جلسه بررسی فعالیت‌های آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک مناسبت‌های هفته معلم، بسیج فرهنگیان و روز عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: تعلیم و تربیت در مکتب متعالی اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی با اشاره به حدیثی از نبی اکرم(ص) که فرمودند: " خدا و فرشتگانش به کسانی که انسانها را به سوی صلاح و درستی هدایت کنند، سلام و درود می‌فرستند"، تصریح کرد: امام خمینی (ره) از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد کرده است.

ناصری با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های این هفته به صورت مدرسه‌محوری برگزار می‌شوند، گفت: مراسم " زنگ سپاس معلم" از جمله این برنامه‌هاست که در این هفته و در تمامی مدارس استان با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تجلیل 412 نفر از منتخبان فرهنگیان در مناطق و نواحی استان خبر داد و افزود: پیام مشترکی از سوی امام جمعه و استاندار اردبیل به همین مناسبت صادر شده که نشان از توجه و اهمیت نظام تعلیم و تربیت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش در 6 ساحت تربیتی تنظیم شده است، بیان کرد: بر اساس این سند، آموزش و پرورش در آماده کردن و تربیت مناسب نسل حاضر برای آینده ایران نقش خطیری را بر عهده دارد.

ناصری با تاکید بر جلب مشارکت‌های عمومی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد عمومی وطیفه دارد با قشرهای مختلف از جمله خیرین، اولیا و دیگر نهادها و سازمان‌ها در راستای تحقق اهداف آموزشی و پرورشی تعامل داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معلمان، نوسازی تجهیزات آموزشی، استفاده از تجارب دیگر استان‌ها و غیره از جمله اقداماتی است که در راستای کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رکن اصلی تعلیم و تربیت معلمان هستند، افزود: برای رفاه معلمان و تقویت وضعیت معیشتی آنان، آموزش و پرورش استان اقداماتی همچون اعطای تسهیلات بانکی، توسعه مراکز رفاهی و درمانی، توسعه انواع بیمه‌ها و غیره را در دستور کار خود قرار داده است.

ناصری با تاکید بر مدرسه‌محوری، توسعه برنامه‌های پرورشی به منظور تعمیق باورهای دینی در دانش‌آموزان را از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش استان دانشت و اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی مومن و معتقد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به توفیقات آموزش و پرورش استان بیان کرد: از جمله آنها می‌توان به رتبه نخست آموزش و پرورش استان در سال 97 در ارزیابی‌های عملکرد بین دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی استان و نیز رتبه دوم در بین ادارات کل آموزش و پرورش کشور اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر