کد خبر: 953780
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش سطح آگاهی جامعه سطح آسیب‌های اجتماعی پرخطر در این استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهزاد ستاری در همایش مداخله در بازتوانی روانی اجتماعی افراد در معرض خودکشی در خلخال با اشاره به آسیب های اجتماعی تهدید کننده امروزی جامعه بر لزوم آسیب شناسی و تحقیق و پژوهش در زمینه خودکشی و شناسایی گروه های در معرض خطر تاکید کرد.

وی افزایش آگاهی و دانش حرفه ای مددکاران ، کارشناسان و مشاوران در خصوص ارائه راهنمایی های لازم به افراد در معرض خطر را از جمله عوامل موثر در کاهش این آسیب اجتماعی خطرناک جامعه امروزی برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به انواع خودکشی در کشور عوامل همچون احساس ناامیدی ، پوچی ، احساس یاس ، افزایش مشکلات ، درد و رنج ، تحقیرها و توهین به نوجوانان ، شکست های عاطفی و دیگر مسائل را از عوامل مهم اقدام به خودکشی در جامعه ذکر کرد.

ستاری اظهار کرد: یکی از مسائل مهم ضعف مهارت در حل یک موضوع می تواند به عنوان یکی از شاخص های اقدام به خودکشی افراد محسوب شود.

وی افزود: شناخت ظرفیت کودکان و نوجوانان و هدایت صحیح تحصیلی و توجه به ظرفیت ها در این کار مهم بوده و آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند نقش اساسی در این کار داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تقدیر از حمایت ها و همکاری های دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری نشست تخصصی آذرماه 97 و دانشگاه پیام نور واحد خلخال در برگزاری همایش های اجتماع محور گفت: فعالیت دانشگاه های این شهرستان در راستای فعالیت در حوزه های روانشناسی و جامعه شناسی و مددکاری در استان قابل توجه و کم نظیر است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی باید نسبت به آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه حساس باشند.

احمد قنبری اظهار کرد: آگاهی مردم از وضعیت این آسیب اجتماعی خطرناک و تهدید کننده تمام اقشار موجب افزایش حساسیت افراد مختلف جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواد مخفی کردن آمار و اطلاعات مربوط به آسیب های اجتماعی پرخطر همچون خودکشی منجر به افزایش آسیب می شود، اظهار داشت: انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه پیشگیری از خودکشی ، استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی برای آگاهی عموم مردم از پیامدهای این آسیب است.

او گفت: تمام دستگاه های اجرایی عضو این کارگروه مکلف به اجرای آیین نامه های جدید کارگروه استان مبنی بر افزایش حساسیت در جامعه نسبت به این آسیب اجتماعی بوده و انتظار از مسئولان همکاری با هیات اعزامی از مرکز استان برای انجام تحقیقات اجتماعی برای کاهش زمینه های خودکشی در این منطقه است.

ابراهیم مسروری ، رییس اداره بهزیستی خلخال نیز برگزاری چنین همایش هایی را برای افزایش آگاهی شهروندان و قشر دانش آموزی و دانشجویی مهم دانست و خواستار ادامه برگزاری چنین همایش هایی با استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی مردم نهاد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر