کد خبر: 953775
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل:
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته به نسبت سال ماقبل آن اردبیل در تولیدات بخش دامپروری بیش از 2 هزار و 361 تن رشد داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نوبخت اژدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های دامپروری کشور است به طوری که در این استان دو میلیون و 332 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و سه میلیون و 900 هزار واحد دامی فعال است.

وی این واحدهای دامی را اعم از گاو و گوسفند با تولید سالانه هر واحد دامی 542 کیلوگرم فرآوره‌های لبنی اعلام و خاطرنشان کرد: نیاز واحدهای دامی استان به اقلام علوفه‌ای سالانه دو میلیون و 135 هزار تن برآورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: ما در سال زراعی گذشته به دلیل بارندگی مناسبی که داشتیم بیش از 2 میلیون و 331 هزار تن تولید علوفه را شاهد بودیم که در مجموع 96 هزار تن افزایش تولید رقم خورده است.

اژدری استان اردبیل را از استان‌های تامین کننده نهاده‌های دامی سایر استان‌ها نظیر کرج، استان‌های شمالی، اصفهان و خراسان اعلام کرد و گفت: در سال گذشته دامداران این استان‌ها به دلیل خشکسالی و تولید کم محصولات علوفه‌ای موفق شدند با حضور در منطقه مغان به قیمت مناسب علوفه تهیه کنند.

وی بیان کرد: در حمایت از دامداران ما بیش از 40 هزار و 242 تن کنسانتره دامی اعم از جو، ذرت و کنجاله سویا و سبوس گندم را در بین دامداران عشایری و روستایی توزیع کردیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تامین این نهاده‌ها از کارخانه آردسازی و همچنین خرید 100 درصد تولید سبوس گندم موفق به تامین نهاده‌های دامداران و مرغداران استان شد به طوری که 44 هزار تن سبوس گندم از کارخانه‌های آردسازی خریداری شد.

اژدری به فعالیت 616 دامداری صنعتی به ظرفیت 120 هزار راس دام سبک و سنگین اشاره کرد و گفت: ما برای یک هزار و 483 واحد دیگر پروانه دامی کوچک روستایی به ظرفیت 69 هزار راس صادر کردیم.

وی پرداخت 57 میلیارد تومان تسهیلات را برای 320 نفر از این دامداران یادآور شد و اظهار کرد: این تسهیلات با نرخ سود 4 تا 6 درصد و از محل اشتغال پایدار روستایی و فراگیر توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین به هویت‌گذاری و شماره‌گذاری 15 هزار راس دام سبک و سنگین استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 هزار راس دام سبک و سنگین استان شماره گذاری و پلاک کوبی شدند.

اژدری در مورد وارادات گوشت گرم و سرد گفت: با هدف تعدیل قیمت بازار توزیع 2 هزار و 256 تن گوشت گرم و یخ‌زده با هماهنگی ستاد تنظیم بازار در دستور کار است که با توجه به فرارسیدن ماه رمضان این توزیع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان آغاز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر