کد خبر: 953714
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
دو مرد قوی‌هیکل که به بهانه پرسیدن آدرس از رهگذران در غرب تهران زورگیری می‌کردند، بازداشت شدند. متهمان که صادق و صفر نام دارند بعد از بازداشت مدعی‌شدند به خاطر بیکاری مرتکب سرقت شده و اموال دزدی را هم به راحتی به مالخران می‌فروختند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، فراهم بودن زمینه‌لازم برای فروش اموال سرقتی سبب شده است تا هر روز افراد بیشتری به طمع سرقت اموال دیگران دست به کار شده و وارد جرگه سارقان شوند، بنابراین تا زمانی که امکان فروش اموال سرقتی فراهم باشد امیدی به کاهش وقوع سرقت وجود ندارد. پرونده‌ای که در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در حال بررسی است مدتی قبل با طرح شکایت‌های مشابهی از سوی شهروندان در غرب تهران به جریان افتاد. شاکیان از محله‌هایی مثل جنت‌آباد، گیشا، شهرک‌غرب و سعادت‌آباد به پلیس گفته بودند که دو مرد قوی‌هیکل به بهانه پرسیدن آدرس سر راهشان قرار گرفته و سپس با تهدید چاقو اموالشان را سرقت‌کرده‌اند.
بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی بعد از تحقیق از شاکیان نشان داد که بیشتر سرقت‌ها در زمان‌های پایانی روز و در خیابان‌های خلوت اتفاق افتاده است. دو مرد موتورسوار که هر دو قوی هیکل بودند ابتدا از رهگذران آدرس می‌پرسیدند و زمانی که آن‌ها در حال راهنمایی کردنشان بودند با چاقو به رهگذران حمله کرده و با تهدید اموالشان را سرقت کرده و سپس فرار می‌کردند.
با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار پلیس گذاشتند محل تردد دو سارق به نام‌های صفر ۲۰‌ساله و صادق‌۲۳ ساله در دولت‌آباد شناسایی شد. مأموران پلیس در اولین گام موفق شدند صفر را که سوار بر یک خودروی سواری بود شناسایی کنند. وقتی مأموران پلیس به او فرمان ایست دادند متهم با فشار روی پدال گاز از محل متواری شد و عملیات تعقیب و گریز به جریان افتاد. مأموران پلیس سرانجام متهم را با شلیک تیر هوایی بازداشت کردند. او در اولین بازجویی‌ها به همدستی با صادق برای زورگیری اعتراف کرد و مخفیگاه وی را به پلیس نشان داد. متهم گفت: به خاطر بیکاری و فشار مالی بود که تصمیم گرفتیم با صادق زورگیری کنیم و از این راه پول زیادی به جیب بزنیم. از آنجا که قیمت گوشی‌های تلفن همراه خیلی گران شده بود شروع به زورگیری کردیم و اموال سرقت شده را هم به راحتی به مالخران می‌فروختیم.
در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس راهی مخفیگاه صادق شدند. متهم وقتی از حضور پلیس با خبر شد در را روی آن‌ها قفل کرد و مانع از ورود پلیس شد. بنابراین مأموران پلیس، آتش‌نشانان را از ماجرا با خبر کرده و آن‌ها بعد از حضور در محل در را گشوده و مأموران پلیس وارد مخفیگاه صادق شدند و او را بازداشت کردند. صادق هم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف و حرف‌های همدستش را تأیید کرد. او گفت: ما هر روز عصر برای سرقت از دولت‌آباد راهی محله‌های غربی تهران می‌شدیم، چون که این محله‌ها خلوت است و دسترسی خوبی هم به بزرگراه‌ها دارد که فرار را راحت می‌کند.
سرهنگ معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: دو متهم در حال حاضر به ۱۰۰‌فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. وی گفت: تحقیق برای شناسایی جرائم بیشتر متهم در جریان است. سرهنگ معظمی گودرزی گفت: کسانی که به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت در شاهین شمالی، خیابان بهار، مجتمع انتظامی شهید صادقی مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۸۶۹۰۹۵ تماس بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار