کد خبر: 953660
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: هفته گذشته در حاشیه دیدار با کارگران خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و شرح مختصری از دستاورد‌های ماشین‌های پیشرفته سانتریفیوژ دادیم. ایشان ضمن ابراز خشنودی فرمودند: «شما همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه دهید.»

به گزارش مهر، همایش تقدیر از تلاشگران دستاورد‌های موفق ارائه شده در سالروز ملی فناوری هسته‌ای سال ۱۳۹۸ با حضور علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، معاونین، مدیران و مسئولان ۱۱۴پروژه از مجموعه سازمان انرژی اتمی ایران روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن شهید دکتر شهریاری خوارزمی این سازمان برگزار شد.

در این همایش معاون رئیس‌جمهور ضمن تقدیر از تلاش صادقانه و خالصانه تلاشگران حاضر در همایش، اظهار داشت: تلاش‌های شما عبث و بیهوده نیست و این موضوع در ۲۰ فروردین امسال به خوبی نمایان شد. به دنبال بی‌درایتی و بی‌عقلی امریکایی‌ها در ۱۹ فروردین که سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی خطاب کردند، واکنش‌هایی انجام و بیانیه‌هایی منتشر شد، اما لازم بود واکنشی قوی و معنادار نشان داده شود. خوشبختانه این موضوع مصادف شد با ۲۰ فروردین و ما زنجیره ۲۰تایی IR ۶ را به رغم میل برخی کشور‌های اروپایی رونمایی کردیم.

وی افزود: ملاحظه کردید که ریاست محترم جمهوری نیز در این مراسم خطاب به امریکا و برخی کشور‌های منطقه گفتند اگر بخواهید زیاده‌روی کنید، شاهد دستاورد‌هایی بیش از این خواهید بود. دستاورد‌های ارائه شده در ۲۰فروردین نمایش اقتدار جمهوری اسلامی به صورت واقعی و علی‌الارض بود و آن‌ها می‌دانند یعنی چه.
صالحی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در حاشیه دیدار با کارگران خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و شرح مختصری از دستاورد‌های ماشین‌های پیشرفته سانتریفیوژ دادیم. ایشان ضمن ابراز خشنودی فرمودند: «شما همچنان با قدرت به مسیر خود ادامه دهید.» صنعت هسته‌ای برای معظم له بسیار حائز اهمیت است. در سال ۸۸ نیز که به اعتبار مسئولیت در سازمان خدمت ایشان شرفیاب شدم، فرمودند: «صنعت هسته‌ای مرتبط با نظام است. دولت‌ها با سلایق گوناگون می‌آیند و می‌روند. نباید این صنعت دستخوش سلایق گوناگون شود و باید راه پایداری را بپیماید، لذا هرگونه تصمیم سرنوشت‌ساز در خصوص صنعت هسته‌ای باید با هماهنگی‌های لازم انجام پذیرد.»

رئیس سازمان انرژی اتمی سپس اهمیت صنعت هسته‌ای را از منظر مقام معظم رهبری در دو مبحث به اختصار تشریح کرد و گفت: صنعت هسته‌ای از منظر ایشان دو وجه مهم دارد، یکی تأمین انرژی برای نسل‌های آینده است. ایشان با تیزبینی و هوشمندی فرمودند: باید از حالا برای نسل‌های آینده زمینه‌های تأمین انرژی پایدار را فراهم کنیم تا آن‌ها با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی گفت: از پیشینیان صنعت هسته‌ای کشورمان تشکر می‌کنیم که در زمان مناسب قدم‌های خوب و مؤثری برداشتند و ما ثمره‌اش را الان می‌بینیم. اگر از قبل به این مهم توجه نمی‌کردیم الان همچون کشور عربستان که برای داشتن عنوان هسته‌ای، حاضر به هرگونه خفت و خواری می‌شود، بودیم. اعلام شد به زودی در عربستان رآکتوری راه‌اندازی می‌شود، پس از بررسی و تحقیق مشخص شد یک رآکتور زیر بحرانی ۲۵کیلوواتی است که یعنی هیچ. در اینجاست که عظمت کار دانشمندان هسته‌ای مشخص می‌شود.
صالحی تأکید کرد: وجه دیگری که حضرت آقا بر آن تأکید دارند، این است که صنعت هسته‌ای و دستاورد‌های آن نماد اقتدار و غرور ملی جمهوری اسلامی ایران است. ما اعلام کرده‌ایم که به دنبال ساخت بمب نیستیم پس چرا آن‌ها نگرانند؟ به دلیل اینکه اقتدار هسته‌ای صیانت‌آفرین است. می‌دانند ملت ایران و جمهوری اسلامی به طور بالقوه صاحب این قوت و اقتدار هستند. این اقتدار نمادی از جمهوری اسلامی شده است. دستیابی به سوخت ۲۰درصد در کمترین زمان ممکن و در میان ناباوری داخلی و خارجی اوج این اقتدار بود.

وی یادآور شد: برخی در خارج می‌گفتند صالحی را انسان صادقی می‌دانستیم، اما این بار در خصوص ساخت سوخت ۲۰درصد دروغ می‌گوید. گفتیم صبر کنید گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منتشر شود، مشخص می‌شود. دانشمندان امریکایی حیرت‌زده شدند که جمهوری اسلامی در فرصتی کم توانست سوخت ۲۰درصد را از صفر شروع و ساخت آن را محقق کند و در رآکتور بگذارد. نتیجه این دستاورد‌ها غرور ملی است. معاون رئیس‌جمهور با انتقاد از برخی تحلیلگر‌ها که غالباً بدون توجه به تمامی ابعاد مسئله هسته‌ای، ایراد می‌گیرند و غیرمنصفانه انتقاد می‌کنند، گفت: استاد یک دانشگاه می‌گوید صنعت هسته‌ای جز هزینه چیزی نیست. واقعاً سخن عجیبی است. این مسئله حتماً از روی سهل‌انگاری است. اصلاً چالش ما با غرب فراتر و ریشه‌ای‌تر از این حرف‌هاست. چالش ما با غرب یک چالش فکری و در شیوه حکمرانی است. آن‌ها می‌گویند انقلاب اسلامی نباید باشد. این استاد تصور می‌کند اگر صنعت هسته‌ای را کنار بگذاریم، مشکلات حل می‌شود. خیر، اگر هسته‌ای حل شود، مسئله موشکی مطرح می‌شود، اگر آن نباشد مسئله دموکراسی و حقوق بشر مطرح می‌شود و الی آخر.

وی افزود: متأسفانه با این سخنان غلط و ساده‌انگارانه افکار عمومی را منحرف می‌کنند. شما ببینید فقط درآمد واقعی نیروگاه بوشهر حدود ۷ هزارمیلیارد تومان در سال است، هرچند طبق تکلیف ما تنها از ۴۰۰میلیارد آن منتفع می‌شویم. کل بودجه سازمان هم حدود یک‌سوم این مبلغ درآمد واقعی است. از بی‌توجهی روشنفکران به این همه توانمندی و تلاش در تعجبم.

وی تصریح کرد: کشورمان در سال ۹۸ در آستانه شرایط بسیار حساس و ویژه‌ای قرار دارد و از گردنه سختی باید عبور کند. زمانی می‌تواند به سلامت عبور کند که با همدلی، همزبانی و وحدت ملی حرکت کنیم. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: من به مجموعه سازمان انرژی اتمی می‌بالم که وقتی جمهوری اسلامی می‌خواهد قدرت‌نمایی کند، این سازمان پیشتاز با اقتدار این کار را انجام می‌دهد. این کار از دست دانشمندان و متخصصانی برمی‌آید که با ابتکار و نوآوری، همت و تلاش و اخلاص، کار‌های بزرگی را انجام می‌دهند تا طرف مقابل را در مقابله با کشورمان به تردید بیندازند. به هر حال سال ۹۸ سال حساسی است ولی ان‌شاءالله به لطف حق از این پیچ هم عبور می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار