کد خبر: 953569
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۸
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سؤال «جوان»:
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از رصد کردن مجرمان در فضای مجازی با استفاده از به‌کارگیری تیم‌های تخصصی ناجا خبر داد.
محبوبه قربانی
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار حسین رحیمی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما که برنامه پلیس برای نا امن کنندگان فضای مجازی چیست، توضیح داد: «پلیس فتا اشرافیت خوبی به فضای مجازی و کسانیکه در آن مشغول خرید و فروش وسایل مجرمانه از جمله، اسلحه، مواد مخدر، اموال مسروقه و... هستند دارد. پلیس مأموریت دارد با این افراد برخورد قاطع داشته‌باشد و از روز گذشته رصد و کنترل فضای مجازی در پلیس‌های تخصصی ناجا مانند، پلیس آگاهی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و... برای برخورد با مجرمان به طور جدی شروع شده است و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.» سردار حسین رحیمی در خصوص ارائه عملکرد پلیس از برخورد قاطعانه با مجرمان فضای مجازی پاسخ داد: «کنار پلیس فتا پلیس‌های تخصصی نیز در برابر این جرائم در فضای مجازی مأموریت پیدا کرده‌اند و عملکرد این فعالیت‌ها در اجرای طرح‌های بعدی پلیس ارائه خواهد شد.»
سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای اولین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ با عنوان کاشف به خبرنگاران گفت: «اولین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی در سال‌۹۸ با عنوان کاشف از چند روز گذشته در تهران اجرا شده و با کار‌های اطلاعاتی و تلاش‌های کارآگاهان پلیس در این مرحله از عملیات ۱۶۵‌نفر از سارقان و مجرمان حرفه‌ای که در حوزه سرقت منازل، خودرو و لوازم خودرو، زورگیری، کیف‌قاپی و جیب‌بری فعالیت می‌کردند دستگیر شدند. فعالیت سارقان به صورت باندی بود که مأموران پلیس آگاهی موفق شدند در این مرحله از طرح کاشف، ۳۹‌باند سرقت را منهدم و تمامی اعضای این باند‌ها را دستگیر کنند. این افراد تاکنون به ۲ هزار و ۲۳۰ فقره انواع سرقت اعتراف کرده‌اند.» وی در ادامه گفت: «در این طرح، ۷۱‌نفر از سارقان به عنف، کیف‌قاپی، سرقت محموله، مأموران قلابی و زورگیر دستگیر و تعداد‌۲۶ باند از آن‌ها منهدم شده است. همچنین درخصوص سرقت منازل، ۲۴‌نفر شامل ۱۱‌باند سارق که در شمال تهران اقدام به سرقت می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند. از ۱۶۵‌سارق حرفه‌ای که در این شهر شناسایی و دستگیر شده‌اند ۷۳‌درصد سارقان در این طرح سابقه‌دار بوده‌اند، اما مابقی سارقان برای اولین بار مرتکب جرم شده‌اند.»
وی با بیان اینکه از ابتدای سال با کاهش ۳ درصدی وقوع جرائم روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: «تهران در موضوع وقوع جرائم رتبه آخر را در بین استان‌های کشور داشته و همچنین با توجه به اقدامات خوب پلیس در خصوص کشف جرم نیز در بین استان‌های کشور از رتبه مطلوبی برخوردار است.» رئیس پلیس تهران بزرگ با تأکید بر اینکه سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در تهران در صدر سرقت‌ها قرار دارد، گفت: «در این مرحله ۴۳‌نفر در قالب ۱۸‌باند سرقت خودرو و لوازم آن و موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شدند و هفت‌نفر جاعل و کلاهبردار که در قالب سه باند فعالیت می‌کردند نیز منهدم شدند.»
 
گفت‌وگو با متهمان
 
چي‌توز گوش‌هايش را براي فرار از دست پليس جراحي كرد
يكي از سارقان بازداشت شده كه به چي‌توز معروف است مردي 30‌ساله و از مجرمان سابقه دار است. او كه بار اول به خاطر شكل برجسته گوش‌هايش خيلي زود شناسايي و دستگير شده بود بعد از آزادي براي فرار از پليس دست به عمل جراحي زده بود.
شغلت چيست؟
بيكار هستم.
به چه اتهامي دستگير شدي؟
سرقت لوازم داخل خودرو.
چرا گوش‌هايت را جراحي كردي؟
گوش‌هايم مادرزادي برجسته بود. آنقدر كه دوستانم مرا «چي توز» صدا مي‌كردند. اين عاملي بود كه خيلي زود شناسايي شوم. بعد از آزادي تصميم گرفتم گوش‌هايم را جراحي كنم تا شناسايي نشوم.
هزينه عمل جراحي‌ات چقدر شد؟
8 ميليون تومان.
پس وضع مالي خوبي داري. چرا دنبال سرقت رفتي؟
پدرم خيلي پولدار بود، اما زماني كه گرفتار اعتياد شدم رفتم دنبال سرقت. البته نه فقط سرقت، قمار هم مي‌كردم. بيشتر پول‌هايم را به خاطر قمار از دست دادم. خلاصه قمار و اعتياد مرا تباه كرد.
 
پول نزول زندگي‌ام را تباه كرد
يكي ديگر از سارقان به جرم سرقت محموله پسته بازداشت شده بود. متهم مدعي است با نزول كردن پول، زندگي‌اش تباه شده است.
چند سال داري؟
23سال .
متأهلي؟
بله دو فرزند دارم.
شغلت چه بود؟
راننده كاميون اما ماشين براي خودم نبود.
چه شد سراغ سرقت رفتي؟
يك خودرو داشتم كه آنرا فروختم تا بتوانم با پول آن كار كنم اما يكي از دوستانم سر مرا كلاه گذاشت و پولم را گرفت. همين باعث شد پول نزول كنم، اما نتوانستم ماه به ماه آنرا پرداخت كنم به همين خاطر مجبور شدم پيشنهاد سرقت را قبول كنم.
چه كسي طراح نقشه بود؟
با دو نفر دوست بودم كه پيشنهاد سرقت را يكي از آنها داد و من هم قبول كردم.
بعد چه شد؟
روزي از من خواست تا با جعل مدارك بارنامه از يك كارخانه در شورآباد 22 تن‌بار پسته بزنم. قبول كردم و بار پسته را به بندرعباس بردم و تحويل دوستم دادم. پول پسته‌ها 2‌ميليارد تومان مي‌شد، اما او فقط 500 ميليون تومان به من داد.
 
به خاطر عذاب وجدان تسلیم شدم
عارف 30‌ساله سارق سه‌دستگاه خودرو بود كه در سومين سرقت تصميم مي‌گيرد راهي اداره پليس شود و خودش را معرفي كند.
شغلت چيست؟
مغازه تعميرات خودرو داشتم اما كاسبي كساد بود و بيكار شده بودم.
چرا سرقت؟
اغفال شدم.
توضيح بده.
يكي از دوستانم وقتي فهميد بيكار شدم پيشنهاد داد خودرو سرقت كنيم. قبول كردم اما قرار شد او سارق باشد و من ماشين را تحويل بگيرم و قطعات آنرا باز كنم و بفروشم.
چند خودرو سرقت كردي؟
سه خودرو، دو زانتيا و آخري بنز بود.
چه شد كه بازداشت شدي؟
روزي دوستم آمد و گفت امروز شكار خوبي كرده و يك خودروي بنز را داخل مغازه آورد. فرداي آن روز مي‌خواستم قطعات آن را باز كنم كه عذاب وجدان گرفتم و خودم را به پليس معرفي كردم. دوستم را نيز
لو دادم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار