کد خبر: 953568
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۶
ادامه درخشش هلندی‌ها با شکست تاتنهام
آژاکس در یک قدمی صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. شگفتی‌ساز هلندی در آغاز دور رفت مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها با یک برد ارزشمند در خانه تاتنهام در آستانه خلق یک شگفتی دیگر قرار دارد. حالا آژاکسی‌ها در بازی برگشت با توجه به پیروزی یک بر صفر خود در لندن شانس بیشتری برای رسیدن به بازی فینال دارند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
آژاکس قدرتمند
تک‌گل فن دبیک در زمین تاتنهام برای هلندی‌ها حکم طلا را داشت و اشتباه مهلک بازیکنان تیم لندنی می‌تواند حکم حذف آن‌ها را امضا کند. تیم تن هاگ به این سادگی‌ها دست از تلاش نمی‌کشد، به نظر می‌رسد آژاکس حالا که به اینجا رسیده هر کاری می‌کند تا با قهرمانی شگفتی‌هایش را تکمیل کند. جالب اینکه شکست تاتنهام موجب شد یک رکورد جدید به نام این تیم ثبت شود. آژاکس در هر ۹ دیداری که در این فصل لیگ قهرمانان انجام داده (گروهی و حذفی) موفق به باز کردن دروازه حریفان خود شده و این یک رکورد بین تیم‌های هلندی تلقی می‌شود. اریک تن هاگ باید هم اینگونه از عملکرد بازیکنانش راضی باشد: «این برای ما موفقیت بزرگی است. ما مثل شیر جنگیدیم. در اوایل بازی خیلی خوب کار کردیم و گلی را که زدیم با شایستگی به ثمر رساندیم. آن گل حق‌مان بود، ما در شروع بازی حاکم میدان بودیم، ولی بعد از مدتی نتوانستیم آنطور که می‌خواستیم فوتبال بازی کنیم. در همان فاز اولیه ما شانس‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، ولی با تمام این حرف‌ها نتیجه خوبی به دست آوردیم.»
کاپیتان تیم هم با غرور از بازی هم‌تیمی‌هایش سخن گفت. ماتیاس دی لیخت با اشاره به سربلندی آژاکس اظهار داشت: «پیروزی در این بازی حق من و هم‌تیمی‌هایم بود. با بردی که در زمین تاتنهام مقابل این تیم انگلیسی به دست آوردیم برای بازی برگشت در هلند وضعیت به مراتب بهتری خواهیم داشت. شانس آژاکس برای صعود به فینال چمپیونزلیگ بیشتر شده است. گل زده در خانه حریف از هر چیز دیگری مهم‌تر است. حیف شد که در نیمه دوم ضربه داوید نرس به تیر دروازه خورد. از نتیجه به دست آمده، راضی هستیم. ما از قبل می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم. در هلند بعضی وقت‌ها تاتنهام را یک تیم درجه دو حساب می‌کردند که ما به راحتی شکستش می‌دهیم و از این مرحله عبور می‌کنیم. دیدیم که چنین خبری نبود. جلوی بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید و یوونتوس خوب بازی کرده بودیم. در این بازی دیدیم که تاتنهام هم تیمی به خوبی همان تیم‌هاست.»

عجله نکنید
با اینکه برد در بازی رفت روحیه آژاکس را بالا برده، اما هنوز کار تمام نشده و فرصت بازی برگشت برای تاتنهام وجود دارد. اسپرز‌ها که برای رسیدن به این مرحله از لیگ قهرمانان زحمت زیادی کشیده‌اند، امیدوارند برای بازی در زمین حریف عزمشان را جزم و اشتباهاتشان را جبران کنند. در این بین سرمربی تاتنهام بابت انتخاب ترکیب اصلی مورد انتقاد قرار گرفته است. با اینکه پوچتینو نبود هری کین و سون هیونگ مین سیستم محتاطانه‌ای را انتخاب کرده بود، اما در پایان بازی بابت تصمیمش عذرخواهی کرد: «می‌توانم بپذیرم آرایشی که استفاده کردیم، اشتباه بود، اما گزینه‌های زیادی نداشتیم. من راضی نیستم، نمی‌توانید حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر به شکل متفاوتی بازی می‌کردیم. ما فاقد انرژی و کمی شلخته بودیم. این آرایش ما نبود که باعث شد گل بخوریم. نگرش ما در این دیدار خوب نبود. من سرمربی هستم، بنابراین مسئولیت با من است. ما فاقد انرژی بودیم. بعد از اینکه گل خوردیم، سعی کردیم بازی را در دست بگیریم، هنوز شانس داریم. نتیجه فقط یک بر صفر بود. ما باید باور داشته باشیم که می‌توانیم به آنجا برویم و به پیروزی برسیم.»
هافبک تاتنهام هم معتقد بود هم‌تیمی‌هایش بی‌خودی آژاکس را بزرگ کردند و همین ترس باعث باخت آن‌ها شد. کریستین اریکسون که معمولاً عصای دست پوچتینو است، عملکرد تیم را غیرقابل توجیه خواند: «کمتر از حد همیشگی خودمان بودیم. در ۲۰ دقیقه اول به جز تماشای توپ هیچ کار دیگری انجام ندادیم. این وضعیت قابل تحمل نیست و باید برای بازی برگشت با آژاکس حتماً تغییرش بدهیم. با دست‌های خودمان کاری کردیم که آژاکس بهتر از چیزی که بود، دیده شود. البته آن‌ها تیم خوبی هستند، ولی به نظر من، خود ما بودیم که به آن‌ها کمک کردیم تا این حس را پیدا کنند که می‌توانند بازی را کنترل کنند. بله این تقصیر ما بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار