کد خبر: 953472
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
روحانی:
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با کسی دشمنی نداریم، اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم، گفت: قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست.
سرویس اقتصادی جوان‌آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه منابع آب و خاک که به صورت ویدوئو کنفرانس برگزار شد، با تشکر از دست‌اندرکاران این سد اظهار داشت: افتتاح این سد‌ها امید را در این منطقه بالا می‌برد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها مردم برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی اطمینان پیدا می‌کنند، بیان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از این سد‌ها اقدامات بسیار مهمی است و این کار بزرگ سبب برکت برای سرزمین و خوشحالی ملت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما منطقه و قدرت ملت ایران را بهتر از دیگران می‌شناسیم، گفت: با کسی نیز دشمنی نداریم، اما در برابر هیچ توطئه‌ای دست روی دست نمی‌گذاریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتما نفت را به فروش می‌رسانیم، تصریح کرد: قدرت آمریکایی‌ها در حد زبان درازشان نیست لذا باید دشمن را پشیمان کرده و به نقطه عقلانیت برگردانیم.

روحانی افزود: امروز در این منطقه حضور داریم و در حدود یک سال پیش برای مشکلاتی که مردم در زلزله پیدا کرده بودند حاضر شدیم و روز‌های غمناک و دلگیری برای همه ما بود و خدا را سپاسگذارم که امروز در شرایطی به این منطقه آمده‌ایم که مهندسان و کارگران یک کار عظیم و بزرگی را به ثمر نشاندند و این طرح کاملا این منطقه را متحول خواهد کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این سرزمین همان سرزمین پاک و همراه با ایستادگی و فداکاری در دوران دفاع مقدس بوده است گفت: بار‌ها با دوستان و فرماندهان و مرحوم هاشمی رفسنجانی به این منطقه آمدیم و می‌دانیم که عملیات‌های سال ۶۶ همه در منطقه غرب کشور اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: امروز خوشحال هستیم که ملت بزرگ ما توانست این منطقه ایثار را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کند و ان‌شاءالله مجموعه این طرح‌ها توسعه بسیار بزرگی را برای منطقه غرب کشور ایجاد کند و البته مجموعه طرح‌های دیگری نیز در تمام مناطق و استان‌های مرزی وجود دارد.

روحانی بیان کرد: وزیر نیرو از ۱۲ استان نام بردند که باید چهار استان دیگر هم اضافه شود که این ۱۶ استان به نحوی با آب خلیج فارس و دریای خزر و رودخانه‌های مرزی متصل شوند و خوشبختانه با همسایگان مرزی این رودخانه‌ها تعامل مناسبی داریم.

وی با اشاره به اینکه امید داریم افتتاح این طرح‌ها سبب برکت برای تمام همه استان‌ها و مردم عزیز ایران باشد عنوان کرد: من فکر می‌کنم مجموعه طرحی که امروز افتتاح کردیم شاید بزرگترین طرح افتتاحی توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور باشد و این طرح بسیار بزرگ و سرنوشت ساز و برای توسعه و امنیت غذایی منطقه است و تحول بزرگی را در منطقه ایجاد می‌کند و

رئیس‌جمهور گفت: سال‌ها برای این طرح فکر شده است و این طرح به شورای امنیت ملی ارسال شد و وزیر نیرو جلسات مستمری در دبیرخانه برای تصویب نهایی این طرح‌ها داشته و خوشبختانه در شورای امنیت ملی تصویب شد و یکی از افرادی که به طور مستمر پیگیر این طرح بود محروم هاشمی بود.

وی افزود: باید یاد کنیم از تمام افرادی که دیروز و امروز برای اجرای این طرح تلاش کردند و بسیاری از این اقدامات بزرگ قرار بود در زمان آقای چیت‌چیان انجام شود که اکنون محول شد و از تمام مسئولان استانی و نمایندگان و استان‌های همجوار که برای افتتاح این طرح زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم.

روحانی بیان کرد: به مسئولان گردشگری کشور این را می‌گویم که امسال با توجه به اینک امسال سال بسیار مناسبی از نظر منابع آبی است و منابع آبی قابل توجهی نصیب کشور شده است و بیش از ۸۰ درصد سد‌های کشور پر شده است به گونه‌ای که حدود ۳۲ میلیارد مترمکعب آب از ابتدای فروردین تا امروز پشت سد‌ها ذخیره شده است؛ می‌توانند در صنعت گردشگری از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با تشکر از مقام معظم رهبری گفت: در سال ۹۳ از ایشان درخواست هشت میلیارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملی برای تکمیل این طرح درخواست شد و ایشان نیز موافقت کردند و ما این مبلغ را به عنوان وام دریافت کردیم و دولت موظف به بازپرداخت این پول با سود آن است و این طرح، طرح عظیمی است که از سال ۸۲ تاکنون آرزوی افتتاح آن را داشتیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار