کد خبر: 953432
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
بارسا- لیورپول، امشب در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
شب هیجان‌انگیز فوتبال اروپا فرارسید و امشب همه نگاه‌ها در قاره سبز به ورزشگاه نیوکمپ است. پس از اینکه دیشب در اولین بازی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تاتنهام به مصاف آژاکس رفت، امشب نیز در دومین بازی این مرحله بارسا میزبان لیورپول است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین:
همه‌کاره‌ای به نام مسی
چند روز پس از جشن قهرمانی در لالیگا، بارسا امشب در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برای رسیدن به دومین جام در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تلاش می‌کند. شاگردان والورده با مسی در فصل جاری مهارناپذیر نشان داده‌اند تا برخلاف رونالدو در این فصل همه چیز بر وفق مراد ستاره آرژانتینی باشد، به طوری که از همین حالا خیلی‌ها مسی را گزینه پرشانس توپ طلای سال می‌دانند. در چنین شرایطی بارسا امشب در اولین بازی نیمه‌نهایی به مصاف لیورپول می‌رود. بارسا برای اولین بار پس از چند سال به نیمه‌نهایی رسیده و آبی و اناری‌ها نمی‌خواهند در فاصله یک قدمی تا جام پاپس بکشند.
آمار بارسا در بازی‌های فصل جاری در لیگ قهرمانان هم هواداران این تیم را برای یک پیروزی دیگر آماده کرده است، به خصوص که آن‌ها در نیوکمپ شکست‌ناپذیر نشان داده‌اند و در پنج بازی اروپایی‌شان که در نیوکمپ میزبان بوده‌اند، پیروز شده‌اند و یک بار هم تن به تساوی داده‌اند. البته نکته نگران‌کننده برای بارسا، طلسم پیروزی این تیم مقابل لیورپول در نیوکمپ است. بارسلونا تاکنون هرگز در استادیوم نیوکمپ موفق به غلبه بر لیورپول نشده است.

کلوپ ترسی از نیوکمپ ندارد
در سوی دیگر لیورپول اوج گرفته با یورگن کلوپ در فصل جاری در بهترین شرایط دهه اخیر قرار دارد و قرمزپوشان بندر لیورپول با مربی آلمانی خود هم در لیگ جزیره و هم در لیگ قهرمانان مدعی نشان داده‌اند. آن‌ها در حالی در لیگ برتر انگلیس برای قهرمانی رقابتی میلی‌متری با سیتی دارند که در اروپا هم به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و در جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان حضور دارند. شاگردان کلوپ امشب در بازی رفت نیمه‌نهایی مهمان بارسا هستند. مسابقه‌ای که با پیروزی در آن می‌توانند نیمی از راه فینال را بروند و برای دومین سال متوالی فینالیست لیگ قهرمانان شوند. لیورپولی‌ها با حذف پورتو به نیمه‌نهایی رسیده‌اند تا در این مرحله با یک قرعه سخت روبه‌روی بارسا قرار گیرند که بعد از فتح زودهنگام لالیگا با روحیه بالایی از آن‌ها در نیوکمپ پذیرایی خواهد کرد.
یورگن کلوپ، اما ترسی از ورزشگاه نیوکمپ ندارد و معتقد است که این ورزشگاه معبد فوتبال نیست: «نگران بازی در نیوکمپ نیستم، این ورزشگاه معبد فوتبال نیست. بالاخره باید نوبت حضور ما در نیوکمپ هم می‌رسید. تیم‌های زیادی هستند که از بازی در نیوکمپ خاطرات خوبی ندارند و ما حالا باید خودمان از نزدیک این را تجربه کنیم. البته امیدواریم بتوانیم در این استادیوم مقابل بارسلونا خوب بازی کنیم. وقتی مقابل بارسا بازی می‌کنید، مسلماً شانس اول پیروزی به حساب نمی‌آیید، ولی من شک ندارم که بازی ما و بارسا در نیوکمپ برای هواداران یک بازی فوق‌العاده خواهد بود.»

دوگانه مسی - صلاح
مسابقه امشب به نوعی رویارویی مسی و محمد صلاح نیز هست. دو ستاره‌ای که نقشی کلیدی در ترکیب تیم‌شان دارند. با این حال از رویارویی مسی با فان دایک که خیلی‌ها او را بهترین مدافع جهان می‌دانند هم نمی‌توان به سادگی گذشت، مدافع هلندی که اول هفته جایزه بهترین بازیکن سال انگلیس را دریافت کرد. علاوه بر این، بازی بارسا و لیورپول رویارویی ستاره‌های لیورپول با تیم سابق‌شان نیز هست. سوارز که پس از درخشش در لیگ جزیره سال ۲۰۱۴ به بارسا پیوست، امشب برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرد.  فیلیپه کوتینیوی برزیلی هم دیگر ستاره سابق لیورپول است که امشب با پیراهن بارسا مقابل مرسی‌سایدی‌ها به میدان می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار