کد خبر: 953430
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
ورزشگاه یادگار امـام تبریز ساعت ۱۷ امروز میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل دوم است. دیداری که نتیجه آن تأثیر مستقیمی در سرنوشت قهرمان این فصل دارد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس بعد از مصافی سنگین با سپاهان که جنجال‌های بسیاری به دنبال داشت، عصر امروز باید با تراکتورسازان دیدار کند. تیمی که بعد از باخت غیرمنتظره برابر سپیدرود و تصمیم جنجالی زنوزی برای کنار گذاشتن فروزان، شیرازه‌اش از هم پاشید و با قبول شکست خانگی برابر پیکان و سپس باختی دور از انتظار مقابل ذوبی‌های اصفهان به سادگی از کورس قهرمانی جا ماند و حالا تنها امیدش برای بازگشت به مثلث قهرمانی کسب هر سه امتیاز این بازی و ناکامی سپاهان و استقلال است. اگر چند هفته قبل بود، می‌شد پیش‌بینی یک بازی جذاب و دیدنی را از دو تیم داشت. تراکتور تیمی پرمهره بود، باانگیزه و با روحیه بالا برای کسب جام و رقیب جدی پرسپولیس، اما سوءمدیریت نفس‌های تراکتور را به شماره انداخته، به طوری که تنها امید این تیم در بازی امروز حمایت هوادارانی است که بعد از اتفاقات چند بازی اخیر اصلی‌ترین دغدغه مسئولان برگزار‌کننده مسابقات هستند!
بعد از پایان دیدار جنجالی و پرحاشیه پرسپولیس و سپاهان، حالا همه نگاه‌ها به سمت بازی امروز چرخیده و اتفاقات احتمالی که ممکن است در این بازی رخ دهد. اگرچه جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تأکید کرده که امنیت این بازی با کمک هواداران تأمین می‌شود و پرسپولیسی‌ها نیز پیشتر گفته بودند که نگرانی بابت بازی در یادگار امام ندارند، اما برانکو با صداقت بیشتری نسبت به دیگران در این‌باره صحبت کرد و بعد از تهدید‌های بازیکن سپاهان و دیدن اتفاقات ناگوار آزادی اعتراف می‌کند که نگران بازی‌های بعدی تیمش است که مهم‌ترین آن بدون شک مصاف با تراکتورسازان تبریزی است. تیمی که در همین چند هفته اخیر پرونده‌های جنجالی بسیاری در مصاف با حریفان داشته و همین مسئله نگرانی‌هایی را بابت بازی با پرسپولیس به وجود آورده است. نگرانی‌هایی که می‌تواند تأثیر زیادی در عملکرد فنی دو تیم در دیدار حساس هفته بیست و هشتم داشته باشد. دیداری که بدون شک نتیجه آن تأثیر مستقیمی در سرنوشت قهرمان این فصل و همچنین کسب سهمیه لیگ قهرمانان تراکتور دارد.
شاگردان برانکو هفته گذشته دو امتیاز حساس را از دست دادند، درست مثل بازی با ذوبی‌های اصفهان، اما عدم نتیجه‌گیری استقلال برابر پدیده و شکست آبی‌پوشان این فرصت را برای سرخپوشان پایتخت ایجاد کرده که در بازی با تراکتور جبران مافات کنند. البته اگر همچنان مثل هفته‌های ابتدایی لیگ، قهرمانی اصلی‌ترین هدف این فصل آن‌ها باشد. هدفی که برانکو همچنان در خلال تمرینات در سر آن‌ها می‌خواند، اما رسیدن به آن برخلاف انتظار و به‌رغم فاصله پنج امتیازی سرخپوشان با تیم دوم جدول کار چندان آسانی نیست، به خصوص که یکی از سه خان باقیمانده تا جام این فصل، بازی با تراکتور است. تیمی که با وجود سه باخت در سه بازی گذشته و حاشیه‌هایی که این روز‌ها به دلیل سوءمدیریت با آن دست به گریبان است، همچنان حریف سرسختی است که عبور از آن بدون شک کار ساده‌ای نیست. این را می‌توان از حرف‌های جرج لیکنز، سرمربی سرخپوشان تبریزی به خوبی دریافت که با مطرح کردن توانمندی‌های برانکو و تأثیراتی که در پرسپولیس داشته، سعی دارد فشار‌ها را از روی تیمش بردارد تا تراکتورسازان عصر امروز با چهره‌ای متفاوت برابر صدرنشین لیگ به میدان بروند، خصوصاً که تراکتور در چهار، پنج سال گذشته عملکرد خوبی برابر پرسپولیس نداشته و تبریزی‌ها ۱۵ روز است که حسرت برد مقابل پرسپولیس را دارند و این مسئله نیز بر حساسیت بازی و حساسیت هواداران تبریزی برای این دیدار می‌افزاید. حساسیتی که باو جود تأکید فراوانی که به برقراری امنیت بازی شده، همچنان نگرانی‌های زیادی را به دنبال دارد.

اولین آزمون مجیدی
ورزشگاه آزادی هم امشب میزبان یک بازی حساس است. استقلال تهران که با شکست هفته گذشته برابر پدیده با تغییر سرمربی مواجه شد، ساعت ۲۰:۱۵ امشب از همنام خوزستانی خود پذیرایی می‌کند. شکست برابر پدیده و از دست رفتن سه امتیاز هفته بیست و هفتم کافی بود تا صبر مدیران استقلال سرآید و حکم به برکناری مرد آلمانی بدهند. مردی که یک‌بار استقلال را از لبه پرتگاه نجات داده بود، حالا با تکرار ناکامی‌هایی که استقلال در بدو ورود او دست به گریبانش بود، ناچار به بستن چمدان‌هایش برای ترک ایران شد. البته نه آنقدر مسالمت‌آمیز که رفتنش پرونده شکایتی نشود برای استقلال و هزینه‌ای هنگفت روی بدهی‌های این تیم به جا نگذارد. با وجود این، در چند هفته باقیمانده با تصمیم مسئولان استقلال این فرهاد مجیدی است که هدایت تیم را به دست گرفته و بازی با استقلال خوزستان، تیمی که از آخرین بازی خود برابر نساجی یک امتیاز گرفت، رونمایی کادر فنی جدید آبی‌پوشان تهرانی و فرصتی برای خودنمایی کاپیتانی است که وقتی در میدان پا به توپ می‌شد، حمایت سرسختانه هواداران استقلال را با خود داشت و حالا امیدوار است تا همچنان آن‌ها را پشت خود داشته باشد، البته در پستی جدید و در قامت سرمربی استقلال. جایگاهی که بسیاری چشم به آن دارند! استقلال در حالی خود را آماده مصاف نه‌چندان سخت با آبی‌پوشان خوزستانی می‌کند که همچنان روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. البته به شرط عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس و سپاهان در بازی‌های پیش‌رو. با وجود این، به نظر می‌رسد مجیدی تازه از راه رسیده بیشتر درصدد آن است که با جمع و جور کردن استقلال بتواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان سال آینده را برای تیمش بگیرد تا اینکه بخواهد استقلال را در سه بازی باقیمانده به جام قهرمانی این فصل برساند. عنوانی که شفر آلمانی نشان داد که با وجود تمام تجربیاتی که دارد از دستیابی به آن عاجز است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار