کد خبر: 953416
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
داماد وزیر سابق صنعت با ادعای بی‌اطلاعی از فساد در پتروشیمی، خود را مسئول حسن اجرای طرح‌ها معرفی کرد و با طعنه گفت: ۵، ۴ سال است که اجرای پروژه‌ها به خواب رفته است.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: دفاعیاتش بسیار کوتاه و مختصر بود! با لبخند‌های مکرر حاکی از اعتماد به نفس در محضر دادگاه و در جایگاه متهم ادعا داشت اصلاً از چیزی اطلاع نداشته است. امتناع داشت که سمت خویشاوندی خود را دقیقاً ذکر کند و می‌گفت: بعد از پیوند خویشاوندی (سال ۹۵) قراردادی بسته نشده است، اما بالاخره به اصرار قاضی مسعودی‌مقام گفت: «داماد وزیر سابق صنعت آقای نعمت‌زاده هستم.» علی اشرف‌ریاحی که سعی داشت از موفقیت خود در اجرای پروژه‌ها صحبت به میان آورد، طعنه سربسته‌ای هم زد و گفت: در دوره‌ای که ما طرح‌ها را انجام می‌دادیم، ماهی ۱۴ درصد پیشرفت می‌کردیم، اما ۴، ۵ سال است که اجرای پروژه‌ها به خواب رفته است.
بخش دیگری از دادگاه هم به اخطار قاضی مسعودی اختصاص یافت. وی در پاسخ به دفاعیات وکیل یکی از متهمان که طبق ادعای وی برای درمان بیماری خونی حاد به دوبی سفر کرده است، گفت: در حوزه پزشکی، کشور ما نسبت به امارات قوی‌تر است، بنابراین ایشان می‌دانسته و برای عدم شرکت در دادگاه رفته است. به ایشان تذکر بدهید در صورت عدم حضور در موعد مقرر دادستان نسبت به ضبط وثیقه (ویلای ۱۳ میلیاردی لواسان) اقدام خواهد کرد.
دادگاه نهم بالاخره به استماع دفاعیات داماد وزیر سابق (نعمت‌زاده) رسید. علی اشرف‌ریاحی اظهارات خود را با ارائه رزومه‌کاری آغاز کرد و چندین بار به خبر‌هایی اشاره کرد که از پیوند خویشاوندی وی در این پرونده خبر می‌داد، اما از بیان نسبت خود خودداری می‌کرد، موضوعی که با اصرار قاضی مسعودی‌مقام به آن پاسخ داد و گفت: نسبت خویشاوندی در سال ۹۵ ایجاد شد که در آن زمان هیچ قراردادی نبستم.

اعلام برائت داماد وزیر اسبق
وی با لبخند خطاب به قاضی گفت: قصد ندارم بگویم ربطی به پرونده ندارم، اما از چیزی هم اطلاع نداشتم. ریاحی ادعا می‌کرد تنها مسئول حسن اجرای طرح‌ها بوده است. داماد وزیر اسبق در بخشی از اظهارات خود درد کشور را در حوزه طرح‌های صنعتی دانست و گفت: در دوره‌ای که ما طرح‌ها را انجام می‌دادیم، ماهی ۱۴ درصد پیشرفت می‌کردیم، اما ۴، ۵ سال است که اجرای پروژه‌ها به خواب رفته است.
قاضی مسعودی‌مقام بعد از دفاعیات وکیل این متهم بار دیگر ریاحی را به جایگاه متهم دعوت کرد و از وی پرسید: شما ۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان از این مراوده حاصل کردید و درباره بحث فاینانس که منجر به خرید نشده است، توضیح بدهید. اما ریاحی با بیان جزئیات در این‌باره ادعا داشت، موارد فوق از عنوان اتهامی وی حذف شده و در این‌باره حتی بعد از عصبانیت وی بازپرس قانع شده است.
معصومه دری (مسئول وقت شرکت پتروشیمی دفتر دوبی)، سعید خیری‌زاده (مدیر مالی سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی) دیگر متهمانی بودند که به دفاع از خود پرداختند. وکلای این متهمان در دفاع از موکل خود ادعا داشتند که این افراد صداقت لسانی دارند و تنها سعی داشتند وظایف سازمانی محول شده به خود را انجام دهند.

هشدار قاضی به یکی از متهمان
وکیل محمدحسین شیرعلی، متهم دیگر این پرونده نیز بیان داشت: موفق به برقراری ارتباط تلفنی با موکلم در دوبی شدم، بنا به اطلاعات دریافتی، نامبرده به بیماری خونی مبتلاست و این موضوع در تاریخ ۲۰ /۱۲/ ۹۷ به تأیید کنسولگری ایران و وزارت خارجه رسیده است که ترجمه آن به محضر دادگاه تقدیم می‌شود. وی اظهار داشت که موکل وی بعد از معالجه به کشور برخواهد گشت.
اظهارات وی در حالی است که قاضی مسعودی‌مقام در پاسخ به اظهارات وکیل متهم شیرعلی گفت: ما به ایشان چند روز قبل از ممنوع‌الخروجی اخطار داده بودیم که ظرف یک ماه حاضر شوند، چنانچه موعد یک‌ماهه ایشان تمام شود، وثیقه ۱۳میلیاردی که ویلایی در لواسانات است، توقیف می‌شود.
مدارک پزشکی ناگهان ایجاد شده و در دادسرا این مدارک نبوده است، کما اینکه در حوزه پزشکی کشور ما نسبت به امارات قوی‌تر است، بنابراین ایشان می‌دانسته و برای عدم شرکت در دادگاه رفته است. به ایشان تذکر بدهید در صورت عدم حضور در موعد مقرر دادستان نسبت به ضبط وثیقه اقدام خواهد کرد.
در پایان قاضی این پرونده با اشاره به دریافت پاسخ استعلامات از بانک مرکزی و پتروشیمی، ادامه رسیدگی را به جلسات بعد موکول کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار