کد خبر: 953409
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
از وعده‌هایی که اصلاح طلبان هنگام انتخابات ریاست جمهوری می‌دادند یکی هم این بود که با آمدن حسن روحانی و یا رأی دادن به لیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس تغییر محسوس در استفاده از زنان در سمت‌های دولتی را شاهد خواهیم بود؛ خواسته‌ای که گرچه خود برای یک زن که تربیت نسل را امری مهم‌تر از هر کار دیگری می‌بیند، بیراهه است، اما برای اصلاح طلبان مهم بود و آنچه را که اهمیت ندادن به زنان می‌نامیدند، از انتقادات جدی به دولت قبل قلمداد می‌کردند.
حالا شش سال از دولت روحانی می‌گذرد. آیا آنان از وضعیت توجه به زنان راضی هستند؟ زهرا شجاعی فعال اصلاح طلب و رئیس امور مشارکت زنان ریاست‌جمهوری در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه آرمان می‌گوید: «جریانی که در انتخابات اخیر همواره مورد حمایت زنان جامعه به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه بوده به لایحه افزایش تعداد زنان جامعه تنها ۶۳ رأی می‌دهد که آن هم هنوز مشخص نیست آیا همگی از جریان اصلاحات بوده و یا خیر. نکته جالب اینکه انتخابات خانه احزاب نشان داد اصولگریان نسبت به اصلاح‌طلبان حمایت بیشتری از زنان انجام می‌دهند.
این مسئله به‌خوبی نشان می‌دهد بین شعار‌های اصلاح‌طلبی و عمل اصلاح‌طلبان فاصله افتاده است.» او حتی اصلاح طلبان را به سوءاستفاده از شعار در مورد زنان برای جلب رأی آنان متهم می‌کند: «رد لایحه افزایش تعداد زنان مجلس به‌خوبی نشان داد اصلاح‌طلبان هنگامی که به رأی زنان نیاز دارند دست کمک به‌سوی زنان دراز می‌کنند، اما هنگامی که باید درباره وضعیت زنان اقدامات مؤثری انجام بدهند و از سرمایه زنان در مدیریت جامعه استفاده کنند بی‌معرفتی کرده و از این کار خودداری می‌کنند.»
در دورانی که وضعیت اقتصادی به هم ریخته و قیمت‌ها روزانه افزایش می‌یابد، صحبت از افزایش تعداد زنان در مجلس و پیگیری دغدغه‌های جنسیتی نشان دهنده فاصله اصلاح طلبان از مردم است؛ اما در کنار این نشان می‌دهد که دولت و مجلس اصلاح طلب حتی از جامه عمل پوشاندن به شعار‌های ساده سیاسی خود نیز ناتوان هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار