کد خبر: 953401
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کولاکوویچ در پاسخ به «جوان»:
سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی والیبال معتقد است که برگزاری لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل یک تجربه فوق‌العاده برای او و ملی‌پوشــان خواهــد بــود.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: تمرینات تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در لیگ ملت‌ها که از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود، در حالی ادامه دارد که با اضافه شدن برخی لژیونرها، ترکیب تیم کامل‌تر شده است. ایگور کولاکوویچ دیروز در حاشیه تمرین تیم ملی والیبال در گفت‌وگویی با «جوان» و خبرگزاری ایرنا درباره آخرین شرایط تیم ملی والیبال صحبت کرد. کولاکوویچ در ابتدای صحبت هایش درباره شرایط تمرینی تیم و اضافه شدن لژیونر‌ها اینطور توضیح داد: «تمرینات تیم با تلاش و بدون وقفه تمرینات تیم برای رقابت‌های لیگ ملت‌ها ادامه دارد و پیگیری می‌شود. امیر غفور این هفته به تیم اضافه شده است و جواد معنوی نژاد هم هفته آینده تمریناتش را با تیم آغاز می‌کند. معنوی نژاد مشکل ویزا داشت و قرار بود شنبه هفته پیش برای حضور به تمرینات به ایران بیاید، اما با توجه به مشکل ویزا یک هفته دیرتر به اردو ملحق می‌شود. صابر کاظمی هم که در زاراعت بانک ترکیه بازی می‌کند و با توجه به اینکه مربی جدیدی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است، این مربی از کاظمی خواسته است که تا اواسط هفته آینده در ترکیه بماند و پس از آن این بازیکن به تهران می‌آید. میلاد عبادی‌پور هم فصل خیلی سختی را پشت سر گذاشته است و به همین خاطر ۲۰ روز به او استراحت داده‌ام و میلاد ۲۵ اردیبهشت، تمریناتش را با تیم ملی آغاز می‌کند تا ترکیب تیم ملی کامل شود.»
سرمربی مونته‌نگرویی در پاسخ به سؤال «جوان» درباره میزان آمادگی لژیونر‌های تیم ملی والیبال، از آمادگی لژیونر‌ها هم مانند بازیکنان داخلی راضی است و در این باره غفور را مثال می‌زند: «لژیونر‌ها هم آمادگی خوبی را در تمرینات نشان داده‌اند، یک سری از لژیونر‌ها مانند امیر غفور فصل خیلی خوبی را باشگاهش در لیگ ایتالیا پشت سر گذاشته و از همان روز اولی که به اردو آمد، آمادگی فیزیکی و سطح پرش خیلی خوبی داشته است و توانسته خوب تمرین کند و از سطح آمادگی خوبی برخوردار است، حتی باید بگویم که پیش از این امیر غفور مثل یک ماشین دیزلی آرام‌آرام چرخ‌هایش راه افتاد، اما این بار اینقدر خوب بوده است که فکر می‌کردم باید مثل سیستم قدیم با این بازیکن کار کنم، اما غفور از همین ابتدای شروع تمریناتش با تیم ملی پرتوان، پرانرژی و با پتانسیل بالا شروع کرده است که خود من نیز تعجب کرده‌ام.»
یکی از دغدغه‌های کولاکوویچ برای لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک، حضور همزمان چند ملی‌پوش در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و جوانان و نوجوانان است، طوری که ملی‌پوشانی مانند اسفندیار و فلاحت‌خواه به تیم نوجوانان ملحق شده‌اند و شریفی و حضرت‌پور هم در ترکیب تیم ملی جوانان هستند و عطایی سرمربی تیم ملی جوانان در مصاحبه‌ای گفته است به این بازیکنان نیاز دارد، کولاکوویچ درباره این دغدغه و درباره برنامه‌اش برای استفاده از این ملی‌پوشان و هماهنگی‌های صورت گرفته، اینطور پاسخ می‌دهد: «همان طور که می‌دانید شریفی یکی از بازیکنان خیلی مهم برای رده بزرگسالان است و آینده والیبال ایران است و تیم ملی بزرگسالان نمی‌تواند از این بازیکن به راحتی چشم‌پوشی کند و بدون او به مسابقات برود. باید یادآوری کنم در لیگ ملت‌های سال گذشته شریفی جزو شش بازیکن اصلی تیم بوده است و در قهرمانی جهان تنها به دلیل مصدومیت تیم را همراهی نکرد. درباره حضرت‌پور باید بگویم پس از اینکه در پست لیبرو مرندی دچار مصدومیت شد، حضرت‌پور لیبروی اول تیم شد و حضورش برای ما مهم است، اما راجع به این بازیکنان فکر می‌کنیم که ببینیم بهترین تصمیم ممکن چه چیزی است.»
کولاکوویچ در ادامه در پاسخ به سؤال «جوان» درباره برگزاری لیگ ملت‌ها برای اولین بار در خارج از تهران و در شهر‌های ارومیه و اردبیل هم معتقد است که این یک تجربه فوق‌العاده برای ملی‌پوشان خواهد بود: «ما تجربه بازی در خارج از تهران را داشتیم و در اردبیل در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان شرکت کردیم، خیلی جو پرشوری بود و تماشاگران مدام ما را تشویق می‌کردند. حتی بعد از بازی خیلی از تماشاگران بیرون در سالن می‌ایستادند تا بازیکنان را ببینند و عکس بگیرند. این شور و هیجان خاصی به بازیکنان می‌داد و انگیزه‌شان را دوچندان می‌کرد. در ارومیه هم مطمئن هستم که این اتفاق می‌افتد، ارومیه شهر والیبال است و بسیاری از بازیکنان ملی‌پوش اهل این شهر هستند و مردم این شهر والیبال را خوب می‌فهمند و تصور می‌کنم برگزاری لیگ ملت‌ها در این دو شهر یک تجربه فوق‌العاده برای ما خواهد بود.»
کولاکوویچ در حالی تیم ملی والیبال را آماده لیگ ملت‌ها می‌کند که یکی از مشکلات تیم ملی نداشتن بازی تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌ها است. هرچند خیلی از تیم‌های اروپایی هم بازی تدارکاتی ندارند، اما با توجه به اینکه لیگ این کشور‌ها دیرتر تمام می‌شود، بازیکنان‌شان با آمادگی بالاتری به تیم ملی اضافه می‌شوند، کولاکوویچ در واکنش به اینکه نباید لیگ ایران هم مانند لیگ‌های اروپایی دیرتر به پایان می‌رسید و به جای پایان یافتن در پایان سال تا اردیبهشت ادامه داشت تا بازیکنان آماده‌تر بودند، می‌گوید: «من موافقم، فدراسیون در این باره از من پرسید و من هم گفتم که لیگ بهتر است که در ماه ابتدایی سال به پایان برسد، چون در همه دنیا همین است که لیگ طول می‌کشد و بازیکنان با فاصله کمی از بازی‌های ملی به تمرینات تیم‌های کشورشان اضافه می‌شوند، اما مسئولان فدراسیون اعتقاد دارند که باید لیگ قبل از نوروز تمام شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار