کد خبر: 953331
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
رییس اداره ثبت احوال خلخال:
رییس اداره ثبت احوال خلخال گفت:در سال گذشته میزان طلاق در شهرستان خلخال 2 درصد افزایش داشته که این امر نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید عیسی کریم پور در جلسه کارگروه پیشگیری و کاهش طلاق در خلخال اظهار کرد: در حالی که 175 مورد واقعه طلاق در سال 96 در دفتر ثبت طلاق این شهرستان به ثبت رسیده این میزان در سال گذشته به 179 مورد افزایش رسید.

وی افزود: تا پایان دی ماه سال گذشته آمار طلاق شهرستان حاکی از کاهش 5 درصدی بود ولی این میزان در 2 ماه آخر سال افزایش یافت.

رییس اداره ثبت احوال خلخال با بیان اینکه ازدواج و طلاق 2 رویداد اجتماعی مهم در تشکیل جامعه هستند از کاهش 13 درصدی آمار ازدواج در سال 97 در مقایسه با سال 96 خبر داد و گفت: 821 مورد ازدواج به ثبت رسیده سال 96 در این شهرستان به 811 مورد در سال گذشته کاهش یافت.

کریم پورادامه داد: میزان تولد نیز در این شهرستان در سال 97 نسبت به سال ما قبل آن 5.5 درصد کاهش یافته و مرگ و میر و فوت شدگان هم 7.5 درصد در سال 97 نسبت به سال 96 رشد داشته است.

وی بیان کرد: مجموع متولدین سال 96 این شهرستان هزار و 108 نفر بود که این میزان در سال گذشته با 60 نفر کاهش به هزار و 53 رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال نیز در این جلسه طلاق را یکی از آسیب های خطرناک و تهدید کننده بنیان خانواده دانست و گفت: دستیابی به اهداف کاهش و پیشگیری از طلاق از دغدغه های مسئولان این شهرستان بوده که برای رسیدن به این هدف مشارکت همگانی مردم لازمه کار است.

احمد قنبری اظهار داشت: مسئولان انتقادهای سازنده را برای جبران نقیصه های موجود در کار خود با آغوش باز پذیرا باشند و به جای واکنش سریع و تند در مقابل انتقاد از آن برای تقویت نقاط ضعف استفاده کنند.

وی افزود: افزایش 2 درصدی آمار طلاق سال گذشته نباید تاثیری در ادامه روند اقدامات شروع شده از سال گذشته برای پیشگیری و کاهش این آسیب اجتماعی در خلخال باشد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال تصریح کرد: سند کاهش طلاق شهرستان در سال گذشته تدوین و وظایف مسئولان دستگاه های اجرایی کارگروه کاهش طلاق مشخص شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر