کد خبر: 953328
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور برای چهارمین سال متوالی در اردبیل خبر داد‌ و گفت: ‌در این مرکز  ۵۲۴ زوج نابارور زیرپوشش این طرح با حمایت ۸۵ درصدی در هزینه‌ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل اظهار داشت: با توجه به میزان بالای ناباروری در استان فعالیت در زمینه سلامت باروری و تلاش برای ایجاد ساختار و بسترهای مناسب برای دسترسی آسان زوج‌های نابارور امری ضروری است.

وی از اجرای طرح حمایت مالی از زوجین نابارور برای چهارمین سال متوالی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و افزود: زوج‌های مراجعه کننده به این مرکز در صورت دارا بودن شرایط دستورالعمل ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت می‌توانند خدمات درمانی میکرواینجکشن، تلقیح آزمایشگاهی، انتقال جنین‌های فریز شده و تلقیح داخل رحمی را با تخفیف و تعرفه دولتی دریافت کنند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته در این مرکز  524 زوج نابارور تحت پوشش این طرح با حمایت 85 درصدی در هزینه‌ها قرار گرفتند، گفت: در راستای طرح تحول سلامت و بر اساس قرارداد منعقده شده بین دانشگاه علوم پزشکی استان و مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، این مرکز آماده ارائه بهترین و جدیدترین خدمات درمانی به زوجین نابارور است.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی، نتایج عملکرد و میزان موفقیت استفاده از روش‌های کمک باروری، این مرکز توانسته مطابق با پروتکل‌های جهانی و کشوری عمل کند، تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و 372 پرونده برای زوج‌های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری قفقاز تشکیل شد که از این تعداد 243 زوج با روش IVF، یک هزار و 141 زوج با روش IUI و مابقی با استفاده از روش‌های دیگر تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: طبق اعلام خانواده‌ها، در سال گذشته درمان 250 زوج نابارور موفقیت آمیز بوده است و تاکنون بیش از 300 زوج از کشورهای همسایه در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تحت درمان قرار گرفته است و هم اکنون این مرکز به عنوان مرکزی معتبر علاوه بر ارائه خدمات به استان، به کشورهای همجوار نیز خدمات ارائه می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: این مرکز با استفاده از جدیدترین روش‌های علمی و به روزترین امکانات، تجهیزات و بهره‌مندی از کادر تخصصی و درمانی مجرب خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن، تلقیح آزمایشگاهی، انتقال جنین فریزشده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، تلقیح داخل رحمی و انجام روش PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی و تعیین جنسیت را به صورت تخصصی به مراجعین ارائه می‌کنند.

اوچی اردبیلی اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل در بخش اتاق عمل و کلینیک‌های تخصصی مردان و زنان، آزمایشگاه تشخیص طبی و ژنتیک، بخش جراحی محدود و سرپایی، کمک باروری و مشاوره ژنتیک، مامایی، تغذیه و روانشناسی آماده ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

وی با بیان اینکه سنین باروری در زندگی نباید نادیده گرفته شود، تصریح کرد: زوج‌هایی که نگران ناباروری خود هستند، بدون اتلاف وقت باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با مشاوره‌های مناسب علت ناباروری تشخیص داده و بهترین روش درمانی به آن‌ها پیشنهاد شود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل برای درمان زوجین نابارور از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پیوسته در مسیر ایجاد امید به زندگی گام خواهد برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر