کد خبر: 953293
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل شورای اسلامی, مراسمی جهت تجلیل و قدردانی از زحمات اعضای محترم شورای اسلامی شهر پرند با حضور کلیه مسئولین شهری در سالن همایش دانشگاه آزاد پرند برگزار شد.

شهردار پرند در این مراسم ۹ اردیبهشت ماه سالروز تاسیس شورای اسلامی را به کلیه اعضای محترم شورای شهر پرند تبریک گفت و اظهار داشت: شورای شهر بخشی از حکومت مردم بر مردم را اجرا و عیان می کند و امیدواریم این تجلّی عینیِ حکومتِ مردم بر مردم در تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکم و جاری شود.

سعید آگشته در تبیینِ نقش شورا در نظام مدیریت شهریِ امروزی, بر موضوع شناخت تاکید کرد و گفت: وقتی در حوزه مدیریت شهری بخواهیم اقدام عملی داشته باشیم می بایست نسبت به شناختِ مسئله اشراف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: موضوع شوراها اساسا تسریع در شناخت است و با توجه به اتصالِ آنها به بدنه جامعه, شناخت برای آنها سهل تر از مدیران است. اتصال آنها به مدیریت شهری, تسریع در انتقال شناخت برای تصمیم گیری بر مبنای خِرد جمعی است و تا زمانی که این پروسه شناخت تکمیل نشود, امکان تصمیم گیری صحیح وجود ندارد. از این جهت شوراها نقش حائز اهمیتی در حوزه جمع آوری اطلاعات و تبیین آن برای تصمیم گیری در حوزه مدیریت شهری دارند.

شهردار پرند تاکید کرد: هر چقدر شوراها در این مسیر حرکت کنند, توسعه شهر تسریع می شود و هر چقدر که از این شناخت دورتر شوند و تصمیم را به خود واگذار کنند و در نهایت آن را به پروژه تبدیل کنند, طبیعتا از اهداف توسعه ای دور خواهند شد.

 آگشته بیان داشت: خدا را شاکرم که امروز در خدمت مردم پرند با شورایی هستیم که تمام سعی و تلاشش این است که با احصاء دقیق موضوعات و تصمیمات درست در حوزه شورای شهر و تبدیل آن به پروژه های عمرانی دقیق جهت اجرا, کمک می کنند برای اینکه شهری با سرعت رشد بیشتری داشته باشیم.

شهردار پرند شهر را یک موجود زنده خواند و گفت: وجود شورا و یک نهاد تصمیم گیری کمک می کند که رشد این موجود زنده در جهت تعالی باشد.

وی با تاکید بر اینکه درخواست شهروندان در خصوص ارائه گزارش کار از مدیران شهری, مطالبه ی بحقی است, اذعان داشت: تیم مدیریت شهری سعی می کند تمام پروژه ها را بر مبنای یک منطق و اصول قانونی پیش ببرد.

 شهردار پرند در ادامه افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر پرند در ماه آخر سال ۹۷ بودجه سال ۹۸ را تنظیم کرد که با حدود ۸۰ درصد افزایش بسته شد. بودجه سال قبل ۱۰۰ درصد تحقق یافته و در بودجه سال ۹۸, ۷۰ درصد در حوزه عمرانی و ۳۰ درصد در حوزه جاری تنظیم شده است.

 آگشته با اشاره به مهمترین پروژه های سال ۹۸ شهرداری, خاطر نشان کرد: ساختمان آتش نشانی امروز کلنگ زنی خواهد شد. احداث سه زمین چمن مصنوعی در حال اجراست. پارک کودک و پارک بانوان در حال برگزاری مناقصه است. اصلاح زیرساختی میدان استقلال جهت جلوگیری از ترافیک در دستور کار قرار دارد. اجرا و لکه گیری آسفالت سطح شهر, جدولگذاری معابر, پیاده روسازی و کفپوش معابر, اصلاح هندسی معابر و رفع آبگرفتگی, لوله گذاری جهت انتقال آب از تصفیه خانه در دست اقدام است. ساختمان مرکزی شهرداری که به عللی متوقف شده بود تصمیم بر این شد که در ۴ طبقه احداث گردد بر همین اساس مناقصه طراحی مجدد آن برگزار شده و ظرف یک ماه آینده طراحی آن تمام می شود. پارک های محلی با محوریت موضوعی (پارک معلول, پارک هیجانی و پارک کودک) در دستور کار قرار دارد. پروژه احداث سرای محلات و فرهنگسرای شهر در حال طراحی است. پروژه احداث پارک شهدای هسته ای که بخشی از آن در حال اجراست. آبشار مصنوعی, مانیتورینگ شهر, توسعه مزار شهدا, ساخت مخازن آب جهت آبیاری فضای سبز و احداث زمین های چند منظوره ورزشی بخشی از پروژه های شهرداری در سال ۹۸ است.

شهردار پرند گفت: توسعه جز با دید رو به جلو و همکاری همه جانبه شهروندان و تیم مدیریت شهری برای اهداف توسعه ای میسر نمی شود.

در ادامه ی این مراسم هر یک از اعضای محترم شورای اسلامی شهر پرند به مهمترین فعالیت های کمیسیون تحت مدیریت خود پرداختند و در پایان نیز با اهدا لوح سپاس از زحمات اعضای شورای شهر تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار