کد خبر: 953271
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
ماراتن دو شگفتی‌ساز لیگ قهرمانان برای صعود به فینال امشب آغاز می‌شود. دور رفت مرحله نیمه‌نهایی این دوره لیگ قهرمانان اروپا در حالی با دیدار تاتنهام – آژاکس آغاز می‌شود که هر دو تیم با صعود به جمع چهار تیم برتر قاره سبز معادلات را به هم ریختند، به همین خاطر شانس موفقیت این دو تیم با هم برابر است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین:
پذیرایی از هلندی‌ها
تاتنهام برای صعود به این مرحله تلاش زیادی کرد و در نهایت نیز توانست به طلسم ناکامی ۵۷ ساله خود پایان دهد. اسپرز‌ها بعد از دو نبرد تن به تن با من‌سیتی از سد این تیم ثروتمند گذشتند و حسرت بزرگی به دل پپ و بازیکنانش گذاشتند. آخرین بار در سال ۱۹۶۲ تاتنهام در نیمه‌نهایی اروپا رؤیت شده بود و حالا پوچتینو توانسته این افتخار را دوباره برای لندنی‌ها به ارمغان بیاورد. این موفقیت در حالی به دست آمد که تاتنهام در دو سال اخیر یک‌بار در مرحله گروهی و یک‌بار هم در یک‌هشتم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار رفته بود. با این حال پوچتینو در این سال‌ها شناخت خوبی از شاگردانش پیدا کرده و این‌بار موفق شده با پشت سر گذاشتن تیم‌های قدر قاره تا نیمه‌نهایی بالا بیاید. منچسترسیتی و دورتموند هم دو تیمی هستند که قربانی جاه‌طلبی‌های تاتنهام شدند.
صعود تاریخی تاتنهام موجب شد سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس برای کمک به این تیم با تغییر زمان دیدار تاتنهام - بورنموث موافقت کند. برطرف شدن مصدومیت هری کین بهترین خبر برای هوادارانی است که امشب ورزشگاه خانگی تاتنهام در لندن را پر می‌کنند. کاپیتان سفیدپوشان در بازی رفت یک‌چهارم نهایی و در مصاف با سیتی از ناحیه قوزک پا مصدوم و حتی خبر خانه‌نشینی او تا پایان فصل نیز مطرح شد، اما در آستانه بازی رفت با آژاکس از پایتخت انگلیس خبر می‌رسد کین با رهایی از بند مصدومیت می‌تواند در صورت صعود تیمش به فینال یکی از مهره‌های کلیدی پوچتینو باشد. سرمربی تاتنهام اگرچه مستقیماً حرفی از امیدواری تیمش برای شکست آژاکس نزده، اما با پیش کشیدن بحث رفع آسیب‌دیدگی کاپیتان تا بازی فینال به نوعی برای حریف امشب خود خط و نشان کشید: «اگر از من بپرسید، چیزی به من می‌گوید که هری کین برای فینال در اختیار ما خواهد بود، چون او را می‌شناسم و می‌دانم چه عزم و اراده‌ای دارد و با تلاش و تمرکز از این توان برخوردار است که خیلی زود مصدومیت‌هایش را پشت سر بگذارد. البته من دکتر نیستم و حرفی را که می‌زنم، فقط حس می‌کنم. هری کین ممکن است قبل از آن تاریخ یا بعد از آن تاریخ آماده شود و همه چیز به دوران بهبود او بستگی دارد.» در این بین باخت بدموقع به وستهام در روحیه بازیکنان تاتنهام تأثیر گذاشته است. آن‌ها در لیگ پایین‌تر از سیتی و لیورپول سوم هستند و فعلاً تمام امیدشان به قهرمانی در اروپاست.

چشم امید
علاوه بر طرفداران آژاکس، هواداران فوتبال در هلند هم از درخشش اخیر این تیم خوشحال هستند. سال‌هاست که هیچ تیمی از لیگ این کشور موفقیتی در لیگ قهرمانان کسب نکرده و این بهترین زمان است تا این ناکامی به دست فراموشی سپرده شود. کمتر کسی تصور می‌کرد تیم آمستردام، اول رئال و بعد هم یوونتوس را ازگردونه رقابت‌ها حذف کند، اما بازیکنان اریک تن هاگ غیرممکن را ممکن ساختند و برای ادامه دادن به راه موفقیت باید تاتنهام را نیز قربانی کنند. خط حمله آژاکس به تازگی رکورد ۱۵۶ گل زده در یک فصل را به نام خود ثبت کرده و این یعنی تاتنهام برای بسته نگه داشتن دروازه خود کار دشواری دارد.
صدرنشین هلند برای آنکه توانایی‌هایش در اروپا را نیز ثابت کند، دو بازی فرصت دارد تا تاتنهام را مغلوب کند و راهش به فینال را هموار سازد. البته سرمربی آژاکس قبل از بازی برای آنکه شاگردانش مغرور نشوند و انتظار هواداران نیز بالا نرود از شانس بیشتر تاتنهام سخن گفت: «باید بگویم که حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای ما موفقیت بسیار بزرگی است. ما می‌دانیم در این مرحله با حریفی فوق‌العاده روبه‌رو می‌شویم و تاتنهام برایمان یک چالش بزرگ دیگر است. این تیم فوق‌العاده‌ای است، ولی اگر به آژاکس یا تیم‌های دیگر هلندی نگاه کنید، ما همیشه از نظر مالی نسبت به تیم‌های انگلیسی یا لیگ‌های بزرگ اروپایی روی کاغذ کوچک‌تر هستیم، ولی گاهی اوقات کوچک‌تر‌ها برنده می‌شوند. ما در مقابل رئال و یوونتوس هم روی کاغذ بازنده بودیم، اما با اعتماد به نفس برنده شدیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار