کد خبر: 953237
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
پس از چندین بار چشم‌پوشی غیرقابل توجیه دادستانی و وزارت ارشاد از اقدامات خلاف قانون مهناز افشار در فضای مجازی، ظاهراً خون به ناحق بر زمین ریخته یک طلبه بی‌گناه دامان این سلبریتی کم‌سواد، اما پرمدعا را گرفته و طبق اظهارات مسئولان مربوطه قرار است برای وی یک پرونده قضایی تشکیل گردد.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: احضار شدن‌های مکرر مهناز افشار به دادستانی به دلایل مختلف و اصطلاحاً سروته قضیه را به هم آوردن قضایای مختلف باعث شده است که این سلبریتی کم‌سواد، اما مدعی بی‌پروا‌تر از قبل به اقدامات خلاف قانون ادامه بدهد. این تساهل‌ها تا آنجایی ادامه پیدا کرد که نهایتاً انتشار یک توئیت از یک اکانت فیک از سوی همین خانم سلبریتی با قتل یک طلبه بی‌گناه همزمان گردید. اصل خبر این بود: «حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی روز شنبه توسط یکی از اشرار سابقه‌دار مقابل حوزه علمیه همدان به ضرب دو گلوله به شهادت رسید.»
نکته جالب اینکه رسانه‌ها از زبان دوست و یار غار شروری که طلبه همدانی را به قتل رسانده اعلام کردند که علت قتل، خبر دروغ مربوط به توصیه یک روحانی برای ازدواج زنان ایرانی با نیرو‌های حشدالشعبی بوده است! خبر دروغ و ساختگی‌ای که خانم مهناز افشار با داشتن چهار‌پنج‌میلیون فالوور آن را بازنشر می‌دهد.
پس از انتشار خبر قتل طلبه همدانی روز گذشته سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود، نسبت به ترور روحانی همدانی ابراز تأسف کرد و نوشت: «ترور طلبه همدانی زنگ خطر آغاز خشونت‌های عریان است. نفرت‌سازان پشت صحنه این بازی کثیف هستند. بنگریم که در همین گفت‌وگو‌های حقیقی و مجازی، چقدر بازار خشونت کلامی پررونق است! گلوله‌ها با باروت کلمات ساخته می‌شوند.»
هر چند در فحوای توئیت وزیر ارشاد اشارات قابل تأملی وجود دارد ولی اگر وی و دیگر مسئولان این وزارتخانه نسبت به اقدامات قبلی مهناز افشار و برخی دیگر از سلبریتی‌هایی که گاه تفاوت دوغ و دوشاب را نمی‌فهمند، واکنش مناسب و معقولی نشان می‌دادند قطعا امروز شاهد و ناظر فجایع اینچنینی نبودیم. از آنجا که این سلبریتی در صفحه شخصی خود این شایعه سراسر دروغ و ناروا را منتشر کرده، تعداد زیادی از کاربران با داغ کردن هشتگ «محاکمه مهناز افشار»، خواستار برخورد قضایی سریع و مقتدرانه با وی شده‌اند. از سوی دیگر بسیاری از کاربران توئیتر ضمن اعتراض و واکنش به اقدام مهناز افشار، از طلبه مازندرانی (که صفحه و توئیت جعلی اولیه با عکسی از وی ایجاد شده بود) درخواست کرده‌اند اقدام این سلبریتی حاشیه‌ساز را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری حقوقی و قضایی کنند.
یک کاربر فضای مجازی نوشت: «خانم افشار گیرم مارو بلاک کردی با آه یتیمان طلبه همدانی چه می‌کنی؟» کاربر دیگری نوشت: «پس از توصیه به استفاده از داروی خطرناک، برهم زدن امنیت ملی، سخنان تفرقه‌افکنانه و نژادپرستانه حالا توئیت احمقانه مهناز افشار موجب قتل یک انسان شده است. آیا مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند؟»
برخی دیگر از کاربران فضای مجازی هم با اشاره به قاعده «تسبیب» و انتشار بخشی از ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه: «هرکس دیگری را ترغیب، تهدید، تطمیع یا تحریک به ارتکاب جرم کند یا با دسیسه، فریب یا سوءاستفاده از قدرت، موجب وقوع جرم گردد معاون جرم محسوب می‌شوند» ورود مدعی‌العموم و محاکمه مهناز افشار را مطالبه کرده‌اند.
بعد از شکل‌گیری موج‌های متواتر و متنوع درخواست‌های مردمی و کاربران فضای مجازی از قوه قضائیه و شخص حجت‌الاسلام رئیسی برای ورود به ماجرا خبر‌ها حکایت از تشکیل پرونده قضایی برای این سلبریتی دارد. چه اینکه روز گذشته جواد جاویدنیا معاون دادستان کل کشور با تأیید این نکته که آن توئیت مربوط به منافقین بوده و مهناز افشار آن را بازنشر داده است، گفت: «اقدامات لازم در دستگاه قضایی در حال انجام است، قطعاً سلبریتی‌ها تاثیر جدی در این قضایا دارند و باید خیلی در مطالبی که منتشر می‌کنند، دقت کنند... هر کسی هر اقدامی انجام می‌دهد باید پاسخگوی اعمال و رفتارش باشد.»
به نظر می‌رسد پیگیری جدی این موضوع از سوی قوه قضائیه و مدعی‌العموم می‌تواند یک بار برای همیشه پرونده این گونه حاشیه‌سازی‌های منبعث از جهل و بیسوادی سلبریتی‌ها را مختومه نماید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
1
چرا مسئولان به زنان ومردان اوباش وشیطان صفت میدون میدندو هیچ برخوردی باهاشون نمیکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
1
0
حالا اگراین خبر واقعی بود کدوم یکی ازشما باغیرتا صداتون درمیامد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
2
این ناشناسی که اسم غیرت اورده، به نظرم شما طرفداران این سلبریتی های ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
متاسفم برای سلبریتی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
افشارباید مجازات ومحاکمه بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
فضای مجازی ما اینقدر بی در و پیکر ه که
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار