کد خبر: 953148
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
سیدعلی ضیا اعلام کرد که در اجرای طرح چهره مردمی ۹۸، چهره‌های جدیدی که الگوی حقیقی جامعه هستند معرفی خواهند شد. سعید اوحدی نیز در این باره گفت: «گنج بزرگ خلقت و سر مگوی آفرینش خدمت به مردم است و شبکه یک با طرح انتخاب چهره‌های مردمی الگوی این کار بود. اینکه ۲هزار نفر در ابتدا، ۴۰ نفر در مرحله بعدی و سرانجام ۱۱ نفر در پایان به عنوان چهره‌های برتر مردمی معرفی شوند، حرکت بسیار بزرگی است و به راستی این چهره‌ها تجلی دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) بودند.»

جوان آنلاین: مراسم تجلیل از طرح انتخاب چهره مردمی «فرمول یک»، عصر یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور مدیران شبکه یک، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، امام جمعه تهران، سیدعلی ضیا مجری و تهیه کننده «فرمول یک»، اهالی رسانه و چهره هایی، چون سیما فردوسی، بهمن هاشمی، حجت اشرف زاده، یاحا کاشانی با اجرای مهدی آقابیگی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در این مراسم اظهار کرد: حماسه بزرگ تاریخی مردم در کمک به سیل زدگان کشور، بی شک تاثیر گرفته از کار بزرگ برنامه «فرمول یک» در عید است که شما خیرین را به عنوان چهره معرفی کردید.

وی با بیان اینکه علی ضیا و دست اندرکاران این برنامه نیازی به تشکر و تجلیل ندارند، گفت: مثل همان چهره‌های مردمی که بدون توقع کار‌های بسیاری انجام دادند. گنج بزرگ خلقت و سر مگوی آفرینش خدمت به مردم است و شبکه یک با طرح انتخاب چهره‌های مردمی الگوی این کار بود. اینکه ۲هزار نفر در ابتدا، ۴۰ نفر در مرحله بعدی و سرانجام ۱۱ نفر در پایان به عنوان چهره‌های برتر مردمی معرفی شوند، حرکت بسیار بزرگی است و به راستی این چهره‌ها تجلی دعای مکارم اخلاق امام سجاد (ع) بودند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری یادآور شد: هر کدام از این چهره‌ها تجلی واقعی این دعا بودند. مثلا آقای یوسف اصلانی یکی از این چهره‌ها است که اخیرا با خانم سورانی همسر او حرف می‌زدم که می‌گفت: بعد از عید همسرش را ندیده و او درگیر مناطق سیل زده است. هر بار هم که از او می‌پرسم چند فرزند داری؟ پاسخ می‌دهد ۱۶۸ فرزند که تنها یکی از آن‌ها را خود به دنیا آورده و ۱۶۷ کودک دیگر را به فرزندی قبول کرده‌اند.

کار برنامه «فرمول یک» در تاریخ ماندگار شد

اوحدی در پایان خطاب به مدیران شبکه یک و عوامل برنامه گفت: کاری که شما انجام دادید، در تاریخ ماندگار شد. این کار را ادامه بدهید و برای نسل جوان جامعه که نیازمند الگو است، معرفی چهره‌های خدوم این سرزمین ضروری است.

مجید زین العابدین مدیر شبکه یک در ادامه با قدردانی از حضور ارزشمند حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه تهران و همت عالی اوحدی که با حضور او شاهد تحول در سازمان فرهنگی هنری شهرداری هستیم و با شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی هنری پایتخت، باعث نشاط فرهنگی اجتماعی هنری در تهران شده است، تاکید کرد: همواره دوست دارم علی ضیا را با نام سیدعلی ضیا بخوانم تا یادش باشد فرزند چه سلاله‌ای است. این مجری خوش خلق طرح انتخاب چهره‌های مردمی را مطرح کرد و رسانه ها، مردم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، بنیاد برکت و نخبگان سیاسی اجتماعی نیز به هم افزایی با این طرح پرداختند.

«فرمول یک» به مردم پیام داد در هر ساحتی که کار می‌کنند دیده می‌شوند

وی افزود: این حرکت فرهنگی و گفتمان ساز نشان داد برای اینکه مردم ما را ببینند، ما باید اول آن‌ها را ببینیم و به آن‌ها پیام بدهیم در هر ساحتی که کار می‌کنند دیده می‌شوند. لازم نیست فقط ورزشکار، هنرمند، وزیر و وکیل و مسئول باشید بلکه در هر گوشه‌ای از کشور اگر کار خالصانه‌ای انجام بدهید بدون اینکه اراده کنید دیده می‌شوید. همانطور که ۱۱ چهره برتر مردمی تصور نمی‌کردند بار‌ها تصویرشان پیش از اخبار ساعت ۱۴ یا ۲۱ در تلویزیون دیده شود یا روی بنر و بیلبورد‌های شهری بروند.

مدیر شبکه یک تاکید کرد: این افراد فقط خالصانه می‌خواستند موثر باشند و مصداق حرکت آتش به اختیار بودند. آن‌ها با کمترین امکانات، مشکلات را تشخیص دادند و حرکت اجتماعی بزرگی را رقم زدند که مظهر کار آن‌ها را در سیل اخیر دیدیم.

توصیه مدیر شبکه یک برای ادامه طرح انتخاب چهره مردمی در سال ۹۸

زین العابدین با اشاره به حضور تعدادی از ائمه جمعه در بین نامزد‌های اولیه این طرح به جوشکاری امام جمعه خرمشهر، حرکت اجتماعی امام جمعه بیله سوار و دیگر اقدامات ائمه جمعه که در چند سال اخیر در متن مردم بودند، در پایان گفت: از علی ضیا و فضل الله شریعت پناهی که این پرچم را بلند کردند می‌خواهم در سال ۹۸ آن را بلندتر ببرند. اینکه ۶،۷ میلیون نفر به چهره‌های مردمی گمنام رای بدهند، زمینه همدلی و وفاق اجتماعی را فراهم کرد و در ادامه نیز هرچقدر برای مردم کوچکی و نوکری کنیم، خداوند به ما نصرت می‌دهد و مردم نیز قدردان خواهند بود.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی فرد نیز در سخنانی اظهار کرد: ۱۱ چهره با انتخاب شایسته مردم شریف ایران در یک حضور کم نظیر انتخاب و به عنوان چهره‌های مردمی فراروی انسان‌ها معرفی شدند. از مجموعه دست اندرکاران این حرکت سازنده اجتماعی خصوصا رسانه ملی به ویژه مدیر سختکوش و متدین شبکه یک و همکاران گرانقدر و برادر آزاده مهندس اوحدی که از خانواده ایثار و مجاهدت و شهادت هستند تشکر می‌کنم و امیدوارم همگی از توفیقات الهی بهره‌مند باشند.

وی افزود: چهره سازی و انتخاب چهره، یکی از واقعیت‌های دیروز، امروز و فردای جامعه است. چهره‌هایی که دارای مقبولیت علمی، هنری، اجتماعی، ورزشی سیاسی و.. هستند در نزد مردم از وزانت برخوردار هستند. اما اگر جامعه چهره‌هایی را که خود را پنهان می‌دارند و در معرض دید نیستند نیز بشناسد خیلی ممتاز به آن‌ها می‌نگرند.

چهره‌های مردمی «فرمول یک» گوی سبقت را در انسانیت از یکدیگر ربوده‌اند

امام جمعه تهران تصریح کرد: کار زیبایی که انجام شده رصد چهره‌های مردمی است و نفر اول این برنامه با ۹۳۰ هزار رای، نرگس کلباسی است که در نقطه مرزی کنار هموطنان زلزله زده حضور داشته و دیگران نیز هر کدام در نقطه‌ای مثمرثمر بوده‌اند. جامعه برای این افراد جایگاه ممتاز و ویژه‌ای برخوردار است و آن‌ها را انتخاب کرده، چون در انسانیت گوی سبقت را از یکدیگر ربودند و رسالت خودشان را خدمت به جامعه می‌دانند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان گفت: این چهره‌ها را باید شناخت و جوان‌های ما خود را به این افق‌ها نزدیک کنند. چهره‌های گرانمایه‌ای که در مسیر خودسازی قدم برداشتند، نیاز‌های اساسی جامعه را رصد کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری جامعه پردازند. امیدوارم رسانه ملی و دستگاه‌ها در شناخت و معرفی این چهره‌ها موفق باشند.

پس از این با حضور مجید زین العابدین، سعید اوحدی، حجت الاسلام ابوترابی فرد و سیدفضل الله شریعت پناهی از عوامل ساخت برنامه «فرمول یک» از جمله حسین توکلی، رضا مهاجر، مرتضی حیدری، امین محمدی، علی پیروز، مهدی معصومی، محمد آقایی فرد، مریم ناظران، پرتو جغتایی، صدرالدین محقق، مهدی مجیدی خواه، نیلوفر آزاد، حمیدرضا اسکندری، مصطفی بیدختی، آرمین عباسی، آیدین زواره‌ای، علیرضا حق شناس، پوریا ملبوبی، سعید سراجی، شیما ضیا، مریم عرفانیان، محمدرضا پیرزاده، پوریا کلانتری، مونا ملکی، کمند کریمخانی، مهدی هاشمی، حامد کریم نیا، هومن نقره چی، مقداد حاجی زاده، آرمان روحی، سپیده بیک زاده، بی نظیر نخعی، اعظم داودی، رضا طالبی، مسلم رسولی، امیرعلی پورصبری، عماد نصرآبادی، فریبا عبدالهی، آرزو شیبانی، مهدی مرادپور، محمدرضا موحدی و سیدعلی ضیا تقدیر به عمل آمد.

علی ضیا در بخش پایانی این مراسم به عنوان آخرین نفر در سخنان کوتاهی گفت: روزی که ایده انتخاب چهره مردمی به ذهنم رسید، نزد آقای زین العابدین مدیر شبکه یک رفتم و پس از ویرایش این طرح، در جلسه با اعضای برنامه کار کلید خورد. آن زمان تصمیم گرفتیم آنتن تلویزیون را خرج کسانی کنیم که لیاقتش را دارند.

«فرمول یک» نباید با برنامه‌های سلبریتی محور مقایسه شود

وی افزود:این برنامه نباید با برنامه‌های سلبریتی محور مقایسه شود و اگر بنا به مقایسه‌ای هست، باید با جشنواره‌های بزرگ باشد. به هر حال در «فرمول یک» بیش از ۷ میلیون نفر به کسانی که حاضر نبودند حتی برای خودشان تبلیغ کنند رای دادند. افرادی که برای خود من الگو بودند؛ چرا که وقتی ما به شهرت می‌رسیم دنبال این جشنواره و آن جشنواره و رای جمع کردن و... هستیم، اما از این چهره‌ها یاد گرفتم اول از خودمان بگذریم.

مجری «فرمول یک» تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم کمک کند تا با همه توان برای انتخاب چهره سال ۹۸ تلاش کنیم. آقای زین العابدین در اوج بزرگواری بار‌ها گفته‌اند که مرا دوست دارند و من هم اینجا بلند می‌گویم که شما را دوست دارم. با آقای اوحدی هم که ما روز‌های سختی را در حادثه منا پشت سر گذاشتیم. حضور ایشان باعث شد دلسردی از ما گرفته شود.

ضیا یادآور شد:مدیر شبکه یک از من به عنوان مجری خوش خلق نام بردند. همیشه پیش ایشان خندان می‌روم و اخم هایم را آقای شریعت پناهی می‌بیند.

واکنش مردم به من انگیزه می‌دهد

وی در پایان گفت: وقتی به آق قلا رفتم کشاورزی به من گفت: من سال دیگر به برنامه شما می‌آیم یا سرایداری از اینکه مردم به تلویزیون آمده‌اند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: امروز احساس می‌کنم شاید روزی من هم بتوانم به تلویزیون بیایم. این‌ها باعث انگیزه و شادی من است و حتما در اجرای طرح چهره مردمی ۹۸ چهره‌های جدیدی را که الگوی حقیقی جامعه هستند معرفی خواهیم کرد.

مراسم تجلیل از طرح انتخاب چهره مردمی «فرمول یک» با اجرای قطعاتی توسط حجت اشرف زاده خواننده محبوب به پایان رسید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
پول خوبی به جیب می زنند این ها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار