کد خبر: 953120
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
تلاش گسترده مأموران پلیس همدان برای بازداشت عامل قتل یک روحانی نهایتاً منجر به هلاکت وی طی درگیری ۲۰ دقیقه‌ای با پلیس شد. با وقوع قتل این روحانی و مرگ قاتل وی جنجال بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به پا شده است، از جمله اینکه متهم از سال‌ها قبل با انتشار تصاویری خشن در اینستاگرامش و نمایش سلاح‌های مختلف اقدام به رجز‌خوانی برای مأموران امنیتی کشور می‌کرد، بدون اینکه پلیس برایش ایجاد مزاحمت کرده‌باشد. این حادثه همچنین بحث بر سر نظارت بر صفحه‌های مجازی را به شدت داغ کرده تا جایی که بسیاری از مدیران کشور را هم به واکنش واداشت. در حالی که جنجال بر سر مسائل مطرح شده همچنان در جریان است امید است، مسائل مطرح شده به تقویت پلیس برای برخورد با مجرمان و اوباش در فضای مجازی منجر شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، قتل روحانی ۴۶‌ساله که مصطفی قاسمی نام داشت ظهر روز شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه اتفاق افتاد. او لحظاتی بعد از اینکه از حوزه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی در خیابان شهدا این شهر خارج شد از سوی سرنشین یک خودروی پژو ۲۰۶ با شلیک دو گلوله هدف قرار گرفت و جان باخت. با حضور مأموران پلیس در محل تلاش برای بازداشت عامل حادثه به جریان افتاد. خیلی زود مشخص شد که عامل حادثه «بهروز حاجیلو» نام دارد که با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به قتل اعتراف کرده است.
در حالی که تجسس‌های گام به گام پلیس برای بازداشت متهم در جریان بود تحقیقات میدانی از شاهدان حادثه هم جریان داشت. یکی از شاهدان گفت که مقتول از پشت سر هدف گلوله قرار گرفته است. شاهدی دیگر، اما گفت: «ضارب که سرنشین خودروی‌۲۰۶ بود، چند بار خیابان شهدا را دور زد و چند بار هم در اطراف کوچه روحانی مقتول قدم زد گویا منتظر کسی بود. وقتی روحانی از حوزه علمیه خارج شد ضارب او را به اسم صدا کرد و گفت: «شما آقای قاسمی هستید؟» بعد از جواب مثبت روحانی، وی به سمت او شلیک کرد و متواری شد. وی ادامه داد ضارب و راننده هردو لباس پلنگی به تن داشتند.»

مرگ قاتل با شلیک پلیس
سردار بخشعلی کامرانی، فرمانده انتظامی استان همدان در توضیح عملیات بازداشت متهم گفت: «تیم‌های پلیسی کمتر از ۱۰‌دقیقه توانستند ضارب را شناسایی کنند. متهم دارای سوابق کیفری و تحمل زندان زیادی بود و با حجت الاسلام مصطفی قاسمی در یک محله زندگی می‌کرد. با اطلاعات به دست آمده ابتدا مالک خودرو که برادر قاتل بود دستگیر شد. با توجه به وضعیت خاص متهم و اینکه احتمال ارتکاب به هر جرمی از سوی او متصور بود، پرونده با دقت بیشتری پیگیری شد تا اینکه مأموران پلیس توانستند یکی از عوامل فراری دادن قاتل را عصر شنبه در قروه کردستان دستگیر کنند.»
سردار کامرانی افزود: «بعد از دستگیری این فرد، در ساعت ۴:۲۵ صبح دیروز، مأموران به فردی که در حال تردد در محله جانبازان همدان بود مشکوک شدند و به او دستور ایست می‌دهند. فرد مظنون کسی نبود جز بهروز حاجیلو که برای فرار از دست پلیس، سلاح کلاشنیکف را که در زیر کاپشن خود مخفی کرده بود خارج کرده و به سمت مأموران شلیک می‌کند. وی بعد از شلیک گلوله سعی داشت با حرکت به سمت کوچه و پس کوچه‌ها و شلیک تیر به سمت مأموران فرار کند که به ضرب گلوله پلیس به هلاکت رسید.»

زخمی شدن دو سرباز وظیفه هنگام دستگیری قاتل
سردار کامرانی همچنین گفت: این درگیری ۲۰‌دقیقه به طول انجامید، در این درگیری یکی از سربازان وظیفه از ناحیه کتف (بازوی سمت راست) و یک درجه‌دار انتظامی همدان از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. مصدومان در بیمارستان بعثت شهر همدان بستری شدند که با توجه به سطحی بودن جراحت، حال عمومی آن‌ها مطلوب و رو به بهبود است. فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: «پس از هلاکت مجرم، مأموران علاوه بر سلاح کلاشنیکف چند خشاب پر از فشنگ از او کشف کردند.»

درباره مقتول
«مصطفی قاسمی»، امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرد. ضارب و مضروب هر دو ساکن یک منطقه بودند.

درباره قاتل
بهروز در منطقه قاسم‌آباد همدان زندگی می‌کرد و گفته می‌شود از طرفداران «وحید مرادی»، او از اراذل و اوباش معروف بود. این فرد پیش از این عکس‌ها و فیلم‌هایی با انواع سلاح‌های گرم در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عسگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
1
اخه اون طلبه چه گناهی گرده بود هنوز ادم های هستند که فکرمیکنند عقل کاملند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
0
اخه چرا این کار رو کردی مگه مرض داری ؟چجوری دلت اومد یک اخوند فقیر بدبخت رو بکشی مگه اون به تو چیکار کرده بود .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار