کد خبر: 953115
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی قطار مسافری تهران- آنکارا پس از ماه رمضان گفت: مشکل امنیت تردد قطار‌های مسافری دو کشور حل شده‌است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، سعید رسولی در حاشیه امضای تفاهمنامه با شرکت راه‌آهن ترکیه، در جمع خبرنگاران گفت: امروز در دومین روز هفته «ایمنی حمل و نقل»، میزبان مدیرعامل راه‌آهن ترکیه بودیم و تعدادی از تفاهمنامه‌هایی را که قبلاً میان دو کشور مطرح بود، نهایی کردیم.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی قطار مسافری تهران- آنکارا بعد از ماه رمضان میان دو کشور نهایی می‌شود، از رفع مشکل امنیت تردد قطار‌های مسافری خبر داد و گفت: آمادگی داریم از اول جولای ۲۰۱۹، این قطار را اعزام کنیم.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که به توافق رسیدیم، ایجاد خط ریلی جدید از چشمه ثریا در ایران به کارس در ترکیه است که مطالعات کارشناسی آن قبلاً انجام شده بود و ساخت آن، ظرف یکی دو ماه آینده آغاز می‌شود؛ با احداث این خط، مسیر ترانزیتی جدیدی میان دو کشور برقرار خواهد شد.
رسولی با اشاره به توافق راه‌آهن‌های ایران و ترکیه در خصوص اتصال سیستم‌های کامپیوتری حمل بار و مسافر دو کشور به یکدیگر اظهار داشت: همچنین توافق کردیم تا جلسه برای نهایی شدن تفاهمنامه ایران، ترکیه و کشور‌های CIS، بعد از ماه رمضان برگزار شود. همچنین علی احسان اویگون، مدیرعامل راه‌آهن ترکیه نیز با اشاره به قطعی‌شدن ساخت خط آهن جدید «چشمه ثریا به کارس»، از حل شدن مشکل تردد قطار مسافری تهران- آنکارا خبر داد و گفت: قرار شد در ماه ششم سال جاری میلادی، کارشناسان دو کشور در خصوص آن مذاکره کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار