کد خبر: 952988
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
امامان جمعه و جماعت اهل سنت کردستان نسبت به رژیم آل سعود در اعدام 37 شهروند عربستانی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، وزارت کشور عربستان سعودی سه‌شنبه گذشته (سوم اردیبهشت) ۳۷ شهروند سعودی را به اتهام «فعالیت‌های تروریستی» اعدام کرد.

این اعدام‌ها واکنش علمای اهل سنت استان کردستان را برانگیخت و آنها ضمن محکوم کردن این عمل ضدانسانی رژیم آل سعود، آن را اقدامی خلاف اسلام عنوان کردند.

این نوع اعدام‌ها محکوم است

امام جمعه حسین‌آباد گفت: این نوع اعدام‌ها و گردن‌زدن‌ها و پخش آن در فضای رسانه‌ای محکوم و مذموم است.

ماموستا عبدالسلام محمدی با عنوان اینکه حکام اسلامی باید جوابگوی ریختن خون این جوانان باشند، اضافه کرد: گناه این جوانان چیزی جز مطالبه قانونی مطالبات خود و آزادی‌های سیاسی و مذهبی نبود.

وی افزود: بعضی از حکام و دولتمردان کشورهای اسلامی با این نوع حرکات و کشتارها نابخردانه حکومت خود را به ضعف و تباهی می‌کشانند.

سکوت در برابر رژیم آل سعود جایز نیست

امام جمعه موقت سروآباد نیز اظهار کرد: اقدام ظالمانه حکومت دیکتاتور عربستان در اعدام  37 نفر از فعالین حقوق بشر و سکوت مجامع به اصطلاح حقوق بشر در قبال این جنایت حکومت عربستان نابخشودنی است.

ماموستا سیدعبدالقادر حسینی گفت: اینگونه اقدامات ضدانسانی امنیت و ثبات منطقه را به خطر می‌اندازد ضمن اینکه سکوت بین‌المللی و به خصوص کشورهای مدعی حقوق بشر در خصوص اقدام عربستان تعجب‌آور است.

به گفته وی، این اعدام دسته‌جمعی با نیت ساکت‌کردن صدای کسانی است که با سیاست‌های آل سعود مخالف هستند و سکوت در برابر آن جایز نیست.

اعدام در عربستان اقدامی تأسف‌برانگیز بود 

امام جمعه دیواندره هم با محکوک کردن اقدام ظالمانه حکومت عربستان و اعدام 37 نفر از فعالان سیاسی فرهنگی و نخبه آن کشور، اظهار کرد: سکوت معنادار مجامع به اصطلاح مدافع حقوق بشر در این رابطه نابخشودنی است.

ماموستا جمال مرادی گفت: اقدام تأسف‌برانگیز رژیم آل‌سعود در اعدام این عزیزان نشان از ضعف و ترس این رژیم رو به افول از قدرتشان و قدرت هرچه بیشتر جبهه مقاومت است.

سکوت مجامع بین‌الملل جای سوال دارد

امام جمعه موقت سنندج هم اعدام 37 شهروند عربستانی اعم از اهل تسنن و تشیع بدست ظالمان آل سعود و سکوت مجمع جهانی در این باره را جای سوال دانست که از نظر هر انسان مسلمان واقعی و انسان محکوم است.

ماموستا سیداحسن حسینی خاطرنشان کرد: همه مسلمانان باید انزجار خود را از این حرکت ضدانسانی و مخالف با دستورات دین اسلام بیان کنند.

اعدام‌های عربستان عملی ضدانسانی است

امام جمعه کامیاران نیز گفت: اعدام 37 نفر از فعالان دینی و مدنی در عربستان به بهانه‌های واهی خلاف قوانین حقوق بشر است.

ماموستا توفیق قربانی افزود: این جای تعجب دارد که مجامع به اصطلاح حقوق بشری در قبال این جنایت ضدانسانی سکوت اختیار کرده‌اند و ما به عنوان مسلمان این جنایت نابخردانه را به شدت محکوم کرده و آن را عملی ضدانسانی می‌دانیم.

اعدام شهروندان عربستانی خلاف دستورات دین مبین اسلام است

امام جمعه موقت سقز هم اعدام شهروندان بی‌گناه عربستان را خلاف دستورات دین مبین اسلام دانست که تمام مسلمانان از این اقدام ناراحت هستند.

ماموستا انور آدمی از مجامع بین‌المللی خواست از کنار این جنایات آل سعود ساکت ننشینند و آن را محکوم کنند، چون بعضی از افراد اعدام‌ شده نوجوان و دور از هرگونه مسائل سیاسی و غیره بوده‌اند.

وی اظهار داشت: امروز عربستان اعمال ضدانسانی زیادی را انجام می‌دهد و هیچ یک از کشورهای غربی این اقدامات عربستان را محکوم نمی‌کنند و این نشان از همراهی آنان با اعمال ضدبشری عربستان است.

ماموستا محمدیان امام جمعه اهل سنت شهرستان بیجار هم با انتقاد از سکوت جوامع بین‌المللی حقوق بشر در مورد اعدام 37 نفر در عربستان اظهار کرد: حکومت ظالم عربستان پادشاهی است نه اسلامی و افرادی که اعدام شدند اکثرا عالمان و مدافعان مدنی و اسلامی بودند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر