کد خبر: 952927
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
نوجوان ۱۴ ساله شگردش به شکلی بود که با ایجاد اکانت‌های جعلی اقدام به تبلیغ گسترده در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش ارز می‌کرد.
جوان آنلاین: فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوان فروشنده ارز دیجیتال در استان البرز با ۱۴ سال سن و اتهام ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر شد.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: این کلاهبردار خود را به عنوان مدیر سایت‌های مشهور فروش ارز دیجیتال معرفی و اقدام به خرید و فروش ارز می‌کرده است.

وی اضافه کرد: شگرد کلاهبرداری این نوجوان به شکلی بود که با ایجاد اکانت‌های جعلی اقدام به تبلیغ گسترده در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش ارز کرده است.

محمدیان گفت: این نوجوان از طریق تبلیغات مشتریان خود را جذب کرده و از آن‌ها درخواست می‌کرد که وجه پرداختی را مستقیم به حساب یکی از سایت‌های معتبر واریز و سپس خود را به عنوان نقش خریدار به آن‌ها معرفی و ارز‌ها را دریافت و به خریدار اصلی تحویل نمی‌داده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم ۱۴ ساله در اعترافات خود اذعان داشت که با اکانت‌های جعلی و با استفاده از کارت شناسایی جعلی این عمل مجرمانه را انجام داده است.

فرمانده انتظامی البرز گفت: تلاش کارشناسان پلیس برای شناسایی مالباختگان همچنان ادامه دارد.
وی یادآور شد که چنانچه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند به پلیس فتا استان البرز واقع در کرج، میدان طالقانی مراجعه کنند.

محمدیان از کاربران خواست چنانچه قصد خرید هرنوع کالایی در فضای مجازی را دارند از مجاری و وب سایت‌های اصلی اقدام کنند تا گریبانگیر چنین شیادانی نشوند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار