کد خبر: 952836
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خبرداد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۲۰۰ میلیون دلار اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور در نظر گرفته شد که سهم استان البرز بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بود و ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت.

حامد فرضی افزود: بالای ۷۵ درصداز این اعتبارات در حوزه منابع طبیعی اعم از آبخیزداری، بیابان، مرتع و جنگل کاری، پروژه های حفاظت و واطفا حریق و اجرای پروژه های آبخیزداری در بالا دست که درسال های گذشته مشکل سیلاب داشتند اختصاص یافته است.

وی به اجرای پروژه های بیابان زدایی در البرز اشاره کرد و گفت:در شهرستان اشتهارد و نظرآباد قریب بر ۸ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی صورت گرفته که قسمت عمده این اعتبارات از محل صندوق ریاست جمهوری محقق شده است.

فرضی در ادامه گفت: آنچه که به عنوان تکالیف اصلی در بحث تثبیت حاکمیت دولت دنبال می کنیم اخذ سند جهت اراضی ملی و دولتی است که با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان  این روند با موفقیت در حال انجام است.

وی  تصریح کرد: تا پایان سال ۹۷ بالغ بر ۳۸ هزارهکتار سند تک برگی برای اراضی ملی در استان البرز صادر شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در بخشی دیگری از سخنانش  به سند ۴۰ ساله استان البرزدر حوزه منابع طبیعی اشاره کرد وگفت: یکی از اقدامات موثر در تثبیت حاکمیت دولت، اخذ سند اراضی ملی و اجرای طرحهای آبخیزداری است که بالغ بر ۸۵ درصداز مساحت استان مطالعات آن انجام شده و اگر اعتبارات محقق شود اقدامات در این حوزه توسعه می یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سد طالقان و کرج پروژه های استان البرز در اولویت قرار دارد و منابع مالی خوبی تخصیص یافته است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

فرضی با بیان اینکه در بحث بیابان بالغ بر ۲۴ هزار هکتار کانون ریزگردها در البرزمستقر است، گفت: ۱۵ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی در استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در نهالستان بزرگ کرج در مدت ۳۰ سال بالغ بر۳۰ میلیون اصله تولید نهال داشتیم که نقش بسیار خوبی در توسعه فضای سبز استان و کشورداشته است.

این مسئول در پایان به عملیات جنگل کاری در استان اشاره داشت وگفت: یکی ازاقدامات بارز در حوزه منابع طبیعی این بود که  مناطقی که مستعد جنگل کاری بودند، عملیات جنگل کاری در آنها صورت گرفته است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار