کد خبر: 952779
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
حمید حاجیان، وکیل دادگستری در پارکینگ دفتر وکالتش در کامرانیه تهران با شلیک سه گلوله به قتل رسید. در این حادثه زن جوانی که او را همراهی می‌کرد مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران به خبرنگار ما گفت: حوالی ساعت ۲۳ شامگاه چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شمالی تهران باخبر شد. نخستین بررسی‌ها حکایت از این داشت مقتول مرد ۴۵ ساله‌ای به نام حمید حاجیان وکیل پایه یک دادگستری است که با توجه به حساسیت موضوع اینجانب همراه بازپرس ویژه قتل راهی محل شدم. تحقیقات تیم جنایی نشان داد این وکیل جوان حدود ساعت ۲۲:۳۰ همراه یکی از موکلانش که زن جوانی است از دفتر وکالتش در حوالی خیابان کامرانیه بیرون آمده و هنگامی که در پارکینگ ساختمان قصد داشته‌اند سوار خودرو شوند از سوی فرد ناشناسی هدف چند گلوله قرار می‌گیرند که در جریان آن وکیل جوان از ناحیه سر، شکم و پا مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و دچار مرگ مغزی می‌شود و در نهایت فوت می‌کند و زن جوان همراه وی هم زخمی و نیمه بیهوش برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود. زن جوان در حال حاضر تحت درمان و مراقبت‌های ویژه است و به محض اینکه حال عمومی‌اش بهبود پیدا کند مورد تحقیق قرار می‌گیرد.
به گفته وی اینکه گفته می‌شود حمید حاجیان در یکسری پرونده‌های مفاسد اقتصادی وکیل بوده یا اسمی از او در جلسه مفسدان اقتصادی در دادگاه آورده شده است و احتمال دارد قتل او مرتبط با این پرونده‌ها باشد، هنوز قابل رد و اثبات نیست و صحت و سقم آن پس از بررسی‌های فنی و شناسایی قاتل یا قاتلان مشخص می‌شود.

آغاز ماجرا
بر اساس این گزارش حوالی ساعت ۲۳ شب حادثه زن جوانی با اداره پلیس تماس گرفت و گفت: حمید حاجیان وکیل پایه یک دادگستری همراه زن جوانی در پارکینگ محل کارش با شلیک گلوله به قتل رسیده و همراهش نیز به شدت زخمی شده است. پس از اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران در محل حادثه که پارکینگ ساختمان پنج طبقه اداری در خیابان کامرانیه جنوبی ابتدای بن‌بست مریم است حاضر شدند.
مأموران در نخستین گام با پیکر بی‌جان غرق در خون مرد ۴۵ ساله‌ای روبه‌رو شدند که با شلیک سه گلوله به ناحیه چپ بدن (سر، ران پا و شکم) زخمی و بی‌جان افتاده بود و همچنین در نزدیکی جسد خونین نیز زن ۲۵ ساله‌ای را که با اصابت گلوله به شدت زخمی شده بود پیدا کردند. در حالی که بررسی‌های پزشکی ابتدایی حکایت از این داشت که مرد جوان هنوز جان در بدن دارد، همراه پیکر زن جوان برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. زن جوان که در همان ابتدا هنوز قادر به حرف زدن بود به مأموران گفت: همراه حمید از دفتر کارش خارج شدیم و به پارکینگ آمدیم که ناگهان مردی از پشت خودرو خارج شد و به طرف ما شلیک کرد. در حالی که مسئولان بیمارستان مرگ حمید را اعلام کرده بودند، مأموران دریافتند حمید از دفتر وکالتش در طبقه اول ساختمان بالای بانک سینا همراه زن جوانی برای سوار شدن به خودرواش به پارکینگ آمده است که از سوی مرد ناشناسی به قتل می‌رسد. در ادامه بررسی‌های محل حادثه، مأموران هشت پوکه و دو مرمی اسلحه کلت کمری را پیدا کردند که حکایت از این داشت قاتل یا قاتلان به سوی وکیل جوان و همراهش هشت تیر شلیک کرده‌اند. در ادامه ماجرا مأموران برای شناسایی عامل یا عاملان حادثه سراغ دوربین‌های مداربسته ساختمان رفتند که متوجه شدند دوربین‌های ساختمان خراب و هیچ تصویری در زمان حادثه ضبط نشده است. مأموران در ادامه به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردندکه طی آن قرار است با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته در نزدیکی محل حادثه قاتل یا قاتلان وکیل جوان را شناسایی و دستگیر کنند.
زنی که موضوع را به مأموران اطلاع داده بود، گفت: من منشی حمید حاجیان هستم. دقایقی بعد از اینکه حمید همراه یکی از موکلانش از دفتر خارج شده بود صدای شلیک چند تیر از پارکینگ ساختمان به گوشم رسید. کنجکاو شدم و به پارکینگ رفتم که با این صحنه دلخراش روبه‌رو شدم و به پلیس خبر دادم.

گزارش میدانی از محل حادثه
ظهر روز جمعه ششم اردیبهشت ماه خبرنگار ما برای تهیه گزارش در محل حادثه حاضر شد. بن‌بست مریم که در ورودی ساختمان پلاک ۱۶ در آن قرار دارد خلوت بود. هیچ یک از اهالی ساختمان اداری پلاک ۱۶ در محل حضور نداشتند و حتی این ساختمان نگهبان هم نداشت. در پارکینگ ساختمان از داخل خیابان کامرانیه بود و در آن ساعت تردد خودرویی دیده نمی‌شد. در نزدیکی ساختمان حجله و بنر کوچکی از طرف یکی از مغازه‌داران همسایه مقتول زده شده بود. یکی از همسایه‌ها به خبرنگار ما گفت: آن شب در خانه بودیم که صدای شلیک به گوشمان رسید. خیلی به آن توجه نکردیم، چون فاصله صدا با ما دور بود تا اینکه ثانیه‌های بعد صدای آژیر بانک سینا بلند شد که متوجه شدیم شلیک از داخل ساختمان پلاک ۱۶ در نزدیکی خانه ماست. پس از این خودرو‌های پلیس به محل آمدند که گفتند مرد وکیلی در پارکینگ ساختمان به قتل رسیده است. صدای آژیر بانک بعد از رفتن مأموران هم تا صبح قطع نشد تا اینکه مدیر بانک صبح وقتی به بانک آمد صدای آژیر را قطع کرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
1
3
خدا قوت به رییس بانک و آژیری که تا صبح نواخت
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
1
0
اینجانب تاکنون فقط نام شرخر را شنیده بودم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار