کد خبر: 952766
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
روزنامه ایران که ارگان رسانه‌ای دولت محسوب می‌شود، در یادداشتی به قلم حسن بهشتی پور، از حامیان برجام آورده که «برخی معتقدند باید با امریکا مذاکره کرد. بنده نیز جزو موافقان مذاکره بوده و هستم، اما به شرط آنکه هدف، شرایط و چارچوب مذاکره معلوم باشد، اما در شرایطی که مقام‌های امریکا عملاً شرایط ناممکنی را پیش پای ایران گذاشته‌اند، نتیجه بخشی مذاکره امری دور از دسترس خواهد بود. از این رو باید ابتدا شرایط داخلی کشور به مرحله‌ای از ثبات و توان برسد که نشستن بر سر میز مذاکره با امریکا به دریافت امتیاز برای دو طرف بینجامد. از جمله اینکه نظام بانکداری و پولی اصلاح و توجیه شود که کشور در یک جنگ ویژه اقتصادی به سر می‌برد و ابزار‌ها و سیاست‌ها بر پایه این شرایط ویژه تعریف شود. زیرا اگر قرار است مذاکره صورت گیرد اولاً با دست پر باشد ثانیاً طرف مقابل متوجه شده باشد سلاح تحریم‌ها کند شده است، اما الان بدترین شرایط ممکن برای مذاکره است». در این یادداشت تأکید شده که «الان بدترین شرایط ممکن برای مذاکره است».
این در حالی است که روزنامه ایران در شماره چهارشنبه خود در یادداشتی به قلم حسین موسویان عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در توافق سعدآباد که اکنون در امریکا اقامت دارد، تأکید کرده بود که «سایه جنگ بالای سر کشور است و به همین منظور نباید فرصت مذاکره با ترامپ را از دست بدهیم!»
از چهارشنبه تا پنج‌شنبه چه چیزی تغییر کرده که روزنامه ایران اینگونه تغییر موضع داده است؟ شرایط ایران تغییر کرده یا دولت امریکا موضعش در قبال ایران تغییر یافته است؟ هیچ‌کدام؛ فقط روز چهارشنبه حسن روحانی، رئیس جمهور در مورد مذاکره با امریکا اعلام کرد که با فرد لات و چاقوکش نمی‌شود مذاکره کرد. همین موضع گیری روحانی کافی بود تا روزنامه ایران هم سمعاً و طاعتاً تغییر موضع دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار