کد خبر: 952729
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
سرویس ایران جوان آنلاین: هر خانه‌ای که بنیاد مسکن برای آسیب‌دیدگان از سیل بسازد، بنیاد مستضعفان سیمان آن را تأمین می‌کند و از هم‌اکنون به هر کس که قصد دارد برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده کاری بکند و قدمی بردارد، بعد از تأیید استانداری آمادگی اعطای تسهیلات داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از شهرستان سیل‌زده معمولان در استان لرستان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: بنیاد مستضعفان سیمان بازسازی مناطق مسکونی آسیب‌دیده از سیل در لرستان را تأمین می‌کند و علاوه بر اعتبار تسهیلات اشتغالزایی اختصاص یافته برای هر استان، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مازاد برای ایجاد اشتغال در مناطق آسیب‌دیده از سیل نیز پرداخت می‌کند.

محمد سعیدی‌کیا با بیان اینکه بنیاد آمادگی دارد به هر فردی که قصد دارد برای ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده اقدام کند، بعد از تأیید استانداری تسهیلات بدهد، تأکید کرد: از روز اول در کنار سیل‌زدگان بوده‌ایم و تا ساخت آخرین خانه هم آن‌ها را تنها نخواهیم گذاشت و نیازهایشان را تأمین می‌کنیم

۸۵ درصد تجهیزات نیروگاه خرم‌آباد ساخت داخل است
رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از نیروگاه گازی خرم‌آباد نیز گفت: تلاش می‌کنیم دو واحد گازی نیروگاه خرم‌آباد در سال جاری راه‌اندازی شود و از نیمه دوم سال هم ساخت بخش بخار آن آغاز شود.

سعیدی‌کیا افزود: نکته مهم درباره این نیروگاه این است که حداقل ۸۵ درصد تجهیزات به‌کار رفته در این نیروگاه تولید داخل و ایرانی است.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد این نیروگاه متعلق به بنیاد مستضعفان و ۲۵ درصد آن متعلق به شرکت فراب است و کار‌های نصب تجهیزات توسط شرکت مپنا انجام می‌شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل گروه برق و انرژی صبا از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان نیز از پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی پروژه ساخت واحد یک و دو گازی نیروگاه خرم‌آباد خبر داده و در مورد سوابق عملیات اجرایی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد که از سال ۸۵ وارد فاز عملیاتی شده است، گفت: نیروگاه خرم‌آباد در سال ۸۴ با مشارکت گروه برق و انرژی صبا، شرکت سنا و شرکت فراب تأسیس شد.

انوری در رابطه با جزئیات این پروژه گفت: شرکت مولد نیروی خرم‌آباد سرمایه‌گذار و مجری پروژه نیروگاه ۹۶۸ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم‌آ‌باد یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ برق و انرژی صبا و وابسته به بنیاد مستضعفان است، پروژه نیروگاه خرم‌آباد در ابتدا جهت احداث ۸ واحد گازی به ظرفیت ۱۲۹۶ مگاوات پیش‌بینی شده بود که به دلیل تغییر سیاست‌های وزارت نیرو، مقرر شد پروژه در دو فاز، به صورت دو بلوک سیکل ترکیبی اجرا شود.

وی به زمان بهره‌برداری از این پروژه نیز اشاره کرده و ادامه داد: در حال حاضر واحد گازی یک و دو این نیروگاه با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در حال احداث است و واحد اول تا اواخر مهر و واحد دوم تا اوخر آبان سال جاری به مرحله سنکرون و بهره‌برداری می‌رسد و همچنین سنکرون واحد اول بخار طی ۳۴ ماه در آذر ۱۳۹۹ صورت می‌پذیرد.
لازم به ذکر است این نیروگاه با توان ۵۰۰ مگاواتی تقریباً یک‌دهم نیاز توسعه سالانه صنعت برق کشور را تأمین می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار