کد خبر: 952644
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
استاندار آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جاذبه‌‌های جهانگردی به مهم‌ترین کسب درآمد تبدیل شده‌اند که می‌توان با معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به این درآمدها دست یافت.

 محمدرضا پورمحمدی  در نخستین همایش بین‌المللی فقه و گردشگری در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: سرزمین ایران این بیکران دین و دانش اسلامی به‌سان قالی است که با رنگ‌های چشم‌نواز رنگی زیبا داده است.

وی افزود: آذربایجان به‌سان سر این پیکره باشکوه و به یمن علما و فضلا تاریخ‌ساز بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: آذربایجان به عنوان تجلی‌گاه دین و آگاهی مورد غبطه بوده و نقطه شرف را می‌توان در این دیار جستجو کرد.

وی ابراز داشت: آذربایجان به تاسی از جغرافیای طبیعی دارای محیط زیست فریبا، چشمه‌سارهای گرم و تالاب‌های زیبا، دره، کوه و صدها آثار تاریخی است که آغوش خود را برای گردشگران باز می‌کند.

پورمحمدی خاطرنشان ساخت: مجتمع دانشگاهی ربع رشیدی،  یادگار قرون خواجه رشیدالدین فضل‌الله است که در کتابخانه این دانشگاه ۴۰۰ هزار جلد کتاب  با امکانات منحصر به‌فرد وجود داشت.

وی ادامه داد: منطقه شنب‌غازان تبریز یکی دیگر از محافل علمی بیت‌الکتب بود و تبریز دارای دارالحکمه زیادی بوده و یا رصدخانه مراغه که نمونه این گفته‌هاست. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه تبریز همواره شهر شعر و ادب و فرهنگ است و  از قطران تا شهریار گواه بر این ادعا هستند، گفت: مقبره الشعرای تبریز ۴۰۰ شاعر و سخنور را در خود جای داده است.

وی، به جاذبه جایگاه این شهر در جاده ابریشم اشاره کرد و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری جاده ابریشم است که هزاران سال پیش، پذیرای کاروان‌های اروپایی، عثمانی و  آسیایی بود.

پورمحمدی با بیان اینکه صنعت گردشگری با ویژگی خاص خود یک صنعت پویا با آینده روشن تلقی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر  سرمایه‌گذاری در این بخش رو به افزایش است به طوریکه جذب گردشگر خارجی به عنوان نهاد درگیر تلقی شده و یکی از گام‌های پیشبردی برای ارتقای اقتصادی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جاذبه‌‌های جهانگردی به مهم‌ترین کسب درآمد تبدیل شده‌اند و می‌توان با معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به این درآمدها دست یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر