کد خبر: 952634
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
13 هزار کارگر مقرری بیکاری دریافت می‌کنند
دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات تبریز گفت: در حال حاضر بالغ بر 13هزار نفر از کارگران مشمول بیمه بیکاری هستند که این آمار در سال قبل حدود 12 هزار نفر بوده و احتمال کاهش در ماه‌های آینده وجود دارد.

کریم صادق‌زاده  در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین آمار رسمی بالغ بر 45 هزار واحد فعال کارگری کددار تامین اجتماعی در استان آذربایجان‌شرقی مشغول بوده که امیدواریم روز به روز بر این تعداد افزوده شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: وجود صنایعی مانند صنایع غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه، تراکتورسازی، ماشین‌سازی، قطعه سازی خودرو و.... این استان را در زمره استان‌های پیشرو صنعت و به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور معرفی کرده است. 

صادق‌زاده با اشاره به اهمیت و نقش کارگران در رونق چرخه تولید افزود: کارگران بازوی توانمند تولید هر جامعه‌ای هستند اما نمی‌دانم چرا برخی دست‌ها چوب لای چرخ فعالیت این عزیزان می‌گذارند.

وی در بحث قراردادهای کارگری و امنیت شغلی کارگران یادآور شد: بیش از 85 درصد قراردادهای کارگری در ایران موقت بوده و از نظر امنیت شغلی کارگران همواره در مخاطره هستند و این در حالی است که بیش از 85 درصد کارگران کشور همسایه ترکیه با قرارداد کار دائمی مشغول به کار هستند.

صادق‌زاده تعداد واحدهای مشکل‌دار استان را 13 واحد عنوان و اضافه کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت روحانی تعداد واحدهای مشکل‌دار استان بالغ 220 واحد بوده که این تعداد در حال حاضر به 13 مورد رسیده است.

دبیر خانه کارگر تبریز ادامه داد: براساس آخرین آمار تعداد کارگران بیمه شده اجباری در استان بیش از 680 هزار نفر بوده که امیدواریم با رسیدگی و حل مشکلات واحد های مشکل دار بتوانیم بر این تعداد بی افزاییم.

صادق‌زاده با اشاره به تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، بیان کرد: تعداد 600 واحد تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعالیت دارند که 500 تشکل مربوط به حوزه کارگری و 100 تشکل نیز در حوزه کارفرمایی مشغول فعالیت هستند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی گفت: تمام واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی مسئله‌دار بوده و به نظر می‌رسد که اهلیت افراد در واگذاری‌ها به هیچ وجه لحاظ نمی‌گردد. 

صادق‌زاده افزود: در حال حاضر بالغ بر 13 هزار نفر از کارگران مشمول بیمه بیکاری هستند که این آمار در سال قبل حدود 12 هزار نفر بوده و احتمال کاهش در ماه‌های آینده وجود دارد. 

دبیر اجرایی کارگر تبریز از تجمع کارگران در باشگاه اختصاصی خانه کارگر در روز جهانی کارگرخبر داد و افزود: در روز جهانی کارگر اجتماع کارگران استان را در باشگاه اختصاصی این تشکیلات با عنوان حمایت از حقوق کارگران در ساعت 10/30 صبح با قرائت بیانیه خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر