کد خبر: 952628
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
رقابت‌های پنج وزن دوم مسـابقات کشـــتی آزاد قهرمانی آسیا در شی‌آن چین دیروز با فینالیست شدن چهار نماینده کشورمان آغاز شد تا عنوان قهرمانی ایران در قاره کهن با توجه به نتایج پنج وزن اول خیلی زود قطعی شود.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آزادکاران پهلوان کشورمان بلافاصله بعد از مسجل شدن قهرمانی در آسیا، این عنوان را تقدیم مردم استان‌های سیل‌زده کشور کردند. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اعلام این خبر گفت: «قهرمانی زودهنگام در رقابت‌های آسیایی را که با اقتدار کشتی‌گیران کشورمان به دست آمد از طرف خود، کادر فنی و اعضای تیم ملی کشتی آزاد به تمامی مردم عزیز کشورمان که در حوادث سیل اخیر دچار صدمات، خسارات و گرفتاری‌های بسیاری شدند، تقدیم می‌کنیم.»
ایران در حالی‌که با ترکیبی جوان راهی این مسابقات شده بود در روز اول سه مدال طلا و دو برنز کسب کرد و دیروز هم موفق به کسب چهار طلا و یک برنز شد تا علاوه بر اینکه در هر ۱۰ وزن مدال گرفته باشد، مقتدرانه بر سکوی قهرمانی قاره کهن بایستد و عنوان نایب‌قهرمانی سال گذشته خود در قزاقستان را هم جبران کند. تیم کشتی آزاد کشورمان سال گذشته با کسب سه مدال، یک نقره و دو برنز پس از چهار دوره قهرمانی پی‌درپی نایب‌قهرمان شده بود.
دیروز نمایندگان ایران در پنج وزن دوم به مصاف رقبایشان رفتند و بهنام احسان‌پور، کامران قاسمپور، علیرضا کریمی و یدالله محبی فینالیست شدند و محمد نخودی راهی دیدار رده‌بندی شد.
بهنام احسان‌پور در ۶۱ کیلوگرم با غلبه بر کشتی‌گیر چینی صاحب مدال ارزشمند طلا شد. محمد نخودی هم دیدار رده‌بندی ۷۴ کیلو را مقابل حریف قرقیز برد و مدال برنز گرفت.
در ۸۶ کیلو کامران قاسمپور فینال را هم مثل کشتی‌های قبلی خود ۱۰ بر صفر برد و این‌بار حریف قرقیز را مغلوب کرد و با شایستگی صاحب گردن‌آویز خوشرنگ طلا شد.
علیرضا کریمی بعد از آنکه حریفان ۹۲ کیلوی صبح خود را ۱۰ بر صفر برد در فینال این وزن حریف هندی را هم ۱۱ تایی کرد و طلایی شد. سرانجام در ۱۲۵ کیلو یدالله محبی کشتی‌گیر چینی را شکست داد و هفتمین طلا را به نام ایران زد.

بازگشت قدرتمندانه پلنگ مازندران
قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران یک شاخصه بارز داشت و آن چیزی نبود جز بازگشت رضا یزدانی، کاپیتان باتجربه تیم ملی به میدان مسابقات. یزدانی پس از سه سال دوری از مسابقات در چین آمادگی دوباره خود را به رخ حریفان کشید، هرچند خودش بر این باور است که باید اشتباهاتش را جبران کند. او می‌گوید: «قطعاً نقاط ضعفی داشتم که باید آن‌ها را برطرف کنم تا برای رویداد‌های بعدی به خوبی آماده شوم. قصدم از حضور در این مسابقات این بود که میدان ببینم و بیشتر خودم را محک بزنم. با تعدادی از رقبایم قبلاً هم کشتی گرفته بودم، اما کشتی‌گیران قزاق و مغول جوان و پرقدرت بودند و به لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار داشتند. احساس می‌کنم در مبارزه با آن‌ها پراشتباه ظاهر شدم و باید در فرصتی مناسب با آنالیز این حریفان، ایراداتم را برطرف کنم.»

پدیده‌ای به نام هند
اتفاق قابل توجه در این دوره پیشرفت کشتی آزاد هند و حضور پرقدرت نمایندگان این کشور در رقابت‌ها بود. هندی‌ها با سرمایه‌گذاری گسترده روی کشتی طی سال‌های اخیر حالا تبدیل به یک رقیب جدی برای مدعیان آسیایی شده‌اند، حضور چند کشتی‌گیر هندی در فینال و رده‌بندی مسابقات امسال مؤید این است که کشتی آسیا باید منتظر ظهور یک قدرت جدید باشد، قدرتی که حتماً در دوره‌های بعد کشتی ایران را هم به چالش خواهد کشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار