کد خبر: 952571
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳
کمبود فضا و تجهیزات در زمینه بهداشت و درمان، کمبود فضای آموزشی و نیاز به نوسازی فضا‌های موجود، تأمین مسکن بخصوص برای محرومان و اقشار ضعیف و از همه مهم‌تر ایجاد اشتغال از جمله خواسته‌ها و درد‌های ایلامی‌ها به شمار می‌رفت.
سيداحمد هاشمى اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: ایلام به عنوان یکی از استان‌های محروم ایران همواره چشم انتظار ورود و خدمات‌رسانی سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی در بخش‌های مختلف خود بوده است. کمبود فضا و تجهیزات در زمینه بهداشت و درمان، کمبود فضای آموزشی و نیاز به نوسازی فضا‌های موجود، تأمین مسکن بخصوص برای محرومان و اقشار ضعیف و از همه مهم‌تر ایجاد اشتغال از جمله خواسته‌ها و درد‌های ایلامی‌ها به شمار می‌رفت. با این اوصاف چند سالی است که بنیاد مستضعفان کشور با برنامه‌ریزی در شش بخش و در جهت محرومیت‌زدایی وارد ایلام شده و حالا یکی یکی کاشته‌هایش از پروژه ساخت بیمارستان ملکشاهی تا حمایت از مادران باردار کم‌برخوردار به ثمر نشسته و هموطنان ایلامی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

شاید مهم‌ترین کاری که می‌شد در اولویت تمام برنامه‌ها قرار گیرد، توجه ویژه به مادران بارداری بود که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند. به همین خاطر بنیاد مستضعفان در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۷ تعداد ۳۰۳۹ مادر باردار کم برخوردار را در چارچوب طرح حمایت از مادران باردار و شیرده مورد حمایت قرار داد. به طوری که تاکنون بیش از ۱۴ هزار سبد غذایی در ۱۰ منطقه استان ایلام برای حمایت از این مادران توزیع شده است. همچنین ۲۳۰۰ خانوار بالای ۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان ملکشاهی از سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی استفاده کرده‌اند.

بیمارستان ملکشاهی آماده خدمات رسانی

با توجه به دستورات مقام معظم رهبری به مسئولان در رابطه با توجه به مناطق محروم کشور و رفع نیاز‌های آنها، آن طور که مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان گزارش داده این بنیاد در قالب پروژه نوسازی مدارس در سال ۹۵ و ۹۶ تعداد هشت کلاس درس را در شهرستان‌های ملکشاهی، مهران، ایوان و بدره نوسازی و تحویل آموزش و پرورش استان داده است. همچنین در سال ۹۶ و ۹۷ نیز ساخت شش کلاس درس در شهرستان‌های چرداول، هلیلان، آبدانان، دهلران و موسیان در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی همراه شده است.

همچنین در حوزه بهداشت و درمان ساخت مرکز سلامت شبانه‌روزی درجه یک دشت عباس- دهلران را در دستور کار قرار گرفت. ساخت این مرکز تا پایان شهریور سال‌جاری به پایان می‌رسد و به همراه دو دستگاه آمبولانس به دستگاه‌های مسئول در استان ایلام تحویل داده می‌شود تا خدمات‌رسانی خود را به شهروندان شروع کند. همچنین ساخت بیمارستان شهرستان ملکشاهی با سرمایه‌گذاری ۵/۷ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از مهم‌ترین پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ایلام است. واگذاری ۳۸۵۴ فقره املاک علوی با کاربری مسکونی، تجاری و زراعی در شهرستان‌های چرداول، ایوان، سیروان به ارزش ۵۵۰ هزار میلیون ریال به صورت رایگان، کمک به احداث و تکمیل ۳۶ واحد مسکونی شهری و ۳۹ واحد مسکونی روستایی با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی بنیاد مستضعفان در قالب طرح تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و ۱۸ مورد تأمین مسکن خانوار‌های کم درآمد از اقدامات این بنیاد در حوزه تأمین مسکن است.

۷ هزار تن سیمان رایگان برای سیل زدگان

طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان ملکشاهی، شروع بکار پروژه باغ زیتون ۵۰۰ هکتاری سرچم هلیلان با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر به صورت دائم، تأسیس گاوداری شیری هزار رأسی در شهرستان ایوان با اشتغالزایی برای ۳۲ نفر از دیگر اقدامات محرومیت‌زدایی بنیاد در ایلام به شمار می‌آید. بنیاد مستضعفان همچنین در سیل اخیر در استان ایلام علاوه بر تقبل ۷ هزار تن سیمان لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده؛ تعداد ۲ هزار تخته پتو، تعداد ۱۴ هزار قوطی کنسروجات، تعداد ۱۲۰۰ بطری آب معدنی، یک‌هزار جفت چکمه، تعداد هزار بسته خرما، ۱۵۰۰ پیراهن مردانه، تعداد هزار عدد بادگیر، هزار قالب صابون و ۳ هزار دست لباس زنانه و مردانه از جمله کمک‌های بنیاد مستضعفان است. این بنیاد در زلزله سال گذشته نیز ۱۵۵۰۰ تن سیمان به ارزش نزدیک به ۲ میلیارد تومان با همکاری بنیاد مسکن به مناطق آسیب دیده اهدا کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار