کد خبر: 952516
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
خودمانی با دانش‌آموزان دبیرستانی
دانش‌آموزان عزیز اگر حوصله درس خواندن ندارید، حداقل ببینید علتش چیست؟ هدف آینده‌تان چیست؟
سیمین جم
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: دبیرستانی‌های عزیز! تکلیفتان را با خودتان روشن کنید. اگر هدفتان درس خواندن است، سختی و زحمت و از خواب و تفریح زدن دارد. اگر هدفتان کسب مهارتی است، آن هم تمرین و ممارست و وقت گذاشتن لازم دارد. باور کنید هدف نداشتن کمکی به شما نمی‌کند. پدر و مادر همیشه نیستند که خرجتان را بدهند. اگر بی‌هدف باشید، حتی ثروت هم داشته باشید همه را هدر خواهید داد. به استثنا‌های روزگار توجه نکنید. شما که دوست ندارید فردا روزی که برای شما هم خواهد آمد فرزندتان سؤال درسی از شما پرسید، نتوانید پاسخش را بدهید و شرمنده شوید.

دانش‌آموزان عزیز اگر حوصله درس خواندن ندارید، حداقل ببینید علتش چیست؟ هدف آینده‌تان چیست؟ آیا حرفه‌ای را به‌جز درس خواندن دوست دارید؟ آیا کلاً به درس خواندن علاقه ندارید؟ خب پیشنهاد من این است تا مقطعی که گلیم خود را در جامعه از آب بیرون بکشید، بخوانید و بعد دنبال علاقه یا مهارتی بروید.

آیا فکر می‌کنید بعد‌ها فرصت هست و حوصله پیدا می‌کنید؟ فراموش نکنید هرچقدر سن شما بالا می‌رود فرصت‌ها هم از دست می‌رود. دوستانی انتخاب نکنید که مانند وزنه‌هایی به پایتان شما را از درس دور می‌کنند. آیا معلم‌ها با شما خوب تا نمی‌کنند؟ آیا آینده‌ای در درس خواندن برای خودتان نمی‌بینید؟ این‌ها همه بهانه است، فراموش نکنید هیچ‌کس بهتر از خودتان نمی‌تواند به شما کمک کند. توصیه‌ام به شما اینکه حتماً در محیطی آرام و تفریحی مانند پارک با پدر و مادرتان صحبت کنید. به صورت پیش‌فرض فکر نکنید حرف شما را متوجه نمی‌شوند؛ این استنباط شماست. امتحان کنید. از آن طرف از خودتان بپرسید پس از ۱۸ سالگی یا بیشتر بالاخره چه؟ آیا همیشه پدری هست که شما را تأمین کند؟ آیا دوست ندارید در آینده زندگی خوبی داشته باشید؟ نمی‌خواهید که حسرت زندگی بقیه را بخورید؟ در کنار درس خواندن حتماً مهارتی را هم یاد بگیرید که بتوانید در آینده نیاز‌های مادی زندگی خود را تضمین کنید.

کتاب‌های درسی را صرفاً به عنوان اشیای کسالت‌آور نبینید. این کتاب‌ها جدای از افزایش دانش شما، موجب تمرین و رشد و نمو ذهن و فکر هم می‌شوند. برای مغز مانند ورزش کردن هستند. این مطلب را هم قبول ندارم که «در مغزم فرونمی‌رود». چطور موسیقی مورد علاقه‌تان را حتی به زبان خارجی از بر هستید! کمی وقت بگذارید و در کنار درس، جدول هم حل کنید، منچ و شطرنج بازی کنید، کتاب شعر بخوانید، قرآن بخوانید. حتی ۲۰ دقیقه در روز. فراموش نکنید شما یک موجود تک‌بعدی نیستید و باید همه ابعاد وجودی خود را پرورش بدهید. امتحانات نزدیک است. کمی با خود خلوت کنید، فکر کنید و سپس با انرژی ادامه دهید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار