کد خبر: 952500
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرده که ناو‌های هواپیمابر آمریکایی در دریای مدیترانه دلیلی برای تهدید روسیه است.
جوان آنلاین: سفیر ایالات متحده در روسیه "جان هانتسمن" در گزارش ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرده که حضور ناو‌های هواپیمابر آمریکایی در دریای مدیترانه سیگنالی برای تهدید روسیه است.

هانتسمن گفت: "ارتباطات دیپلماتیک و گفتگو، همراه با سیستم‌های قدرتمند دفاعی این کشتی ها، نشانه‌ای برای روسیه است که اگر واقعا این کشور به دنبال بهبود روابط با ایالات متحده باشد، باید فعالیت‌های بی ثبات کننده خود را در سراسر جهان متوقف کند. "

به گفته وی، هر ناو هواپیمابر در دریای مدیترانه "صد هزار تن دیپلماسی بین المللی" را نشان می‌دهد.

گفتنی است، دو گروه حامل نیروی دریایی ایالات متحده در روز ۲۳ آوریل عملیات مشترک را در منطقه آغاز کردند. در کل، این مانور شامل بیش از ۱۳۰ هواپیما، ده کشتی، از جمله ناو‌های هوایی ایالات متحده آمریکا من جمله آبراهام لینکلن و… همچنین نه هزار ملوان و دریانورد است.

گفتنی است، پیش از این ولادیمیر کوزین' کارشناس ارشد انستیتو مطالعات استراتژیک وزارت امور خارجه روسیه، طی سخنانی اعلام کرد که ناوشکن جنگی امریکایی مجهز با سلاح‌های موشکی هدایت شونده (URO) از نوع Arleigh Burke، تهدیدی واقعی برای موشک‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه می‌باشد. آرلی برک بهترین، قدرتمندترین و پرتعدادترین ناوشکن در خدمت است و نیروی دریایی آمریکا ۶۴ فروند از این ناوشکن‌ها را در خدمت دارد. آرلی برک در سال ۱۹۹۱ وارد خدمت نیروی دریایی آمریکا شد و امروزه در نقش‌های دفاع هوایی و موشکی، ضد سطح، ضد زیردریایی و حمله زمینی به کار گرفته می‌شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار